اعطای تسهیلات پژوهشی ۱۲میلیونی برای برگزیدگان جشنواره فارابی

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم از برگزاری ششمین جشنواره بین المللی فارابی در حوزه علوم انسانی و اسلامی خبر داد و اعلام کرد که به برگزیدگان گرنت ۵ تا ۱۲ میلیون تومانی اهدا می شود.
غلامرضا خواجه سروی صبح امروز در نشست خبری ششمین جشنواره بین المللی فارابی از زمان برگزاری این جشنواره خبر داد و اعلام کرد که از برگزیدگان در سالن همایشهای برج میلاد و با حضور رئیس جمهور، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزیر علوم تقدیر به عمل می آید.

وی در ادامه با اشاره به تعداد آثار ارسالی از سوی شرکت کنندگان، گفت: تعداد ۲ هزار و ۹۹۸ اثر از داخل و خارج به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که از این تعداد ۴۳ اثر شایسته تقدیر شناخته شد.

به گفته دبیر ششمین جشنواره بین المللی فارابی، کمترین آثار ارسال شده در حوزه انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) و بیشترین اثر در حوزه فقه، اصول، علوم قرآن و حدیث اعلام شده است.

خواجه سروی درباره میزان استقبال اندیشمندان حوزه اسلامی از سایر کشورها با بیان اینکه ۳۱۲ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده، اضافه کرد: شرکت کنندگان از ۱۵ کشور جهان در این جشنواره شرکت کردند و ۱۵ اثر شایسته تقدیر معرفی شد اما برخی برندگان خارجی این جشنواره از حضور در آن انصراف دادند، با این حال جوایز برای آنان ارسال خواهد شد.

وی تاکید کرد که بیشترین آثار شرکت کنندگان خارجی در حوزه اسلام شناسی بود.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم همچنین درباره هدایای در نظر گرفته شده برای برگزیدگان اظهار داشت: بخشی از هدایا با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری و در قالب گرنت ۵ تا ۱۲ میلیون تومانی و بخش دیگر جوایز نقدی توسط از سوی دبیرخانه جشنواره فارابی به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد که در تمام گروه ها رتبه اول به علت سخت گیری در داوری آثار معرفی نشد.

۳۰۱۳۰۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.