اعطای جایزه ۲۰۲۴ سلطان قابوس برای حفاظت از محیط زیست

اردیبهشت ۱۴۰۳

سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) دوازدهمین دوره جایزه بین‌المللی سلطان قابوس برای حفاظت از محیط زیست را در سال ۲۰۲۴ اعلام کرده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران این جایزه در زمینه حفاظت محیط زیست اولین بار در سال ۱۹۹۱ توسط سلطان قابوس پادشاه عمان به یونسکو پیشنهاد شد.
 
هدف از اعطای این جایزه تقدیر از تلاش‌های اشخاص، نهادها یا سازمان‌هایی است که مشارکت مؤثری در مدیریت و حفاظت از محیط زیست مطابق با سیاست‌ها، اهداف و برنامه‌های یونسکو داشته‌اند.
 
این جایزه که شامل یک گواهینامه به همراه مبلغی حدود ۲۰۰۰۰ دلار امریکاست، در نوامبر ۲۰۲۴ همزمان با برگزاری اجلاس جهانی علم در برزیل به واجدان شرایط اهدا خواهد شد.
 
انتخاب اشخاص، گروه‌ها و یا سازمان‌ها به عهده دفتر شورای هماهنگی برنامه بین‌المللی انسان و کره مسکون یونسکو است و متقاضیان واجد شرایط توسط کمیسیون های ملی به این شورا پیشنهاد می شوند.
 
داوطلبان باید در یکی از زمینه‌های زیر فعالیت داشته باشند:
 
– انجام تحقیقات در زمینه منابع طبیعی و زیست‌محیطی
 
– آموزش و تعلیم در زمینه محیط زیست
 
– ارتقاء آگاهی عمومی در زمینه محیط زیست از طریق تهیه داده‌های اطلاعاتی
 
– انجام فعالیت‌هایی در زمینه ایجاد و مدیریت حوزه‌های حفاظت‌شده از قبیل ذخیره‌گاه‌های زیست‌کره و پایگاه اینترنتی‌های میراث طبیعی جهانی
 
افراد، گروه‌ها و سازمان‌های واجد شرایط می‌تواند فرم مربوط را حداکثر تا ۱۳ شهریور تکمیل و به کمیسیون ملی یونسکو به نشانی: تهران، بلوار میرداماد، روبه‌روی مسجد الغدیر، خیابان شهید حصاری، کوی یکم، شماره ۱۵ و یا به نشانی الکترونیکی: science@irunesco.org ارسال کنند.
 
علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر و فرم شرکت می‌توانند به پایگاه اینترنتی کمیسیون ملی یونسکو به نشانی www.irunesco.org مراجعه کنند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.