اعطای گواهی‌نامه مدیریت تداوم صلاحیت پروازی به شرکت هواپیمایی معراج

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا پهلوانی – معاون وزیر راه و شهرسازی – در این مراسم گفت: اهمیت اخذ این تاییدیه توسط شرکت هواپیمایی معراج با توجه به حرکتی که سازمان هواپیمایی کشور در جهت ارتقای ایمنی و هماهنگی با استاندارد‌های بین‌المللی آغاز کرده امروز محدود به شرکت هواپیمایی معراج نیست و آغاز تحول و حرکتی نو را در صنعت هواپیمایی کشور را نویدبخش است.  
 
 
توجه به بحث تعمیر و نگهداری در صنعت هوایی  
 
 
 
 وی گفت: اعطای گواهینامه کامو که در واقع مدیریت صلاحیت پروازی است در حقیقت رعایت اصل بند «ج» ماده ۱۶۱ قانون برنامه‌ی پنجم است و شامل تدوین ساختار سازمانی هوانوردی کشور، افزایش توانمندی در بخش کمی و کیفی و به نوعی افزایش توانمندی شرکت‌های هواپیمایی در بحث تعمیر و نگهداری می گردد.  
 
 
 
پهلوانی با بیان اینکه بحث کامو در کشور‌های اروپایی از قبل انجام شده است، افزود: اعطای اولین گواهینامه به شرکت هواپیمایی معراج به سبب استفاده از تمام توانمندی‌های اشخاصی است که در این صنعت تجربه تعمیر و نگهداری را داشتند. این گواهینامه به نوعی در ایران منحصربه فرد است که امیدواریم به دیگر ایرلاین‌ها نیز تعمیم داده شود.  
 
 
 
رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: دادن قابلیت کامو به شرکت‌های هواپیمایی به صورت مدام توسط بازرسان سازمان مورد توجه و بررسی قرار می‌گیرد و اگر زمانی به هر سببی این ارتقا کاهش یابد سازمان در این زمینه تجدید‌نظر خواهد کرد.  
 
 
 
وی با بیان این‌که متخصصان و کسانی که در بخش تعمیر و نگهداری در شرکت هواپیمایی معراج می باشند دارای سال‌ها تجربه بوده و خبره می باشند، اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی که دارای مولفه‌ کامو نیستند نیز باید دراین زمینه اقدام کنند و تصدی گری به استناد اصل ۴۴ قانون اساسی باید از سازمان هواپیمایی رخت بربندد.  
 
 
 
 
 
ضرورت توجه به کاهش آلودگی محیط زیست در صنعت هوایی
 
 
 
 رییس سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: در تمام قوانین موجود در ساختار ایکائو تاکید بر انجام بهینه‌ تعمیر و نگهداری به گونه‌ای است که محیط زیست کمتر آلوده شود و در اجلاس اخیر ایکائو نیز این بحث مورد تاکید قرار گرفت لذا امیدواریم شرکت‌های هواپیمایی به این موضوع توجه کرده و شاهد شکوفایی این صنعت در عرصه‌ بین‌المللی باشیم.  
 
 
 
وی تاکید کرد: امروز هماهنگی، حرکت و رشد توامان تنها امکان پیشرفت این صنعت است و درک متقابل و همکاری نزدیک فی‌مابین بخش حاکمیتی صنعت هوانوردی یعنی سازمان هواپیمایی کشوری و دیگر بازیگران این صنعت ضروری است.  
 
 
 
پهلوانی گفت: این ایرلاین با راهبری و هدایت سازمان هواپیمایی کشور و با اتکا به توان متخصصان خود توانست مهم‌ترین و جامع‌ترین تاییدیه را در فرآیند استاندارد خط هوایی و تأمین تداوم صلاحیت پروازی کسب کند و در واقع آغاز اجرای رسمی استاندارد PART M را سبب شود.  
 
 
 
همچنین تورج دهقانی زنگنه، مدیرعامل شرکت هواپیمایی معراج در این مراسم گفت: یکی از ویژگی‌ها و شاخصه‌های مهم این صنعت ماهیت بین‌المللی‌بودن آن و تاثیر‌پذیری‌اش از ارتباطات و استاندارد‌های خارجی است و شاید بتوان از سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان درگاه اصلی هدایت و جاری‌شدن این ارتباطات و تاثیر‌پذیری یاد کرد.  
 
 
 
وی افزود: اگر نقش سازمان هواپیمایی کشوری را رهبری، تسهیل‌گری و نظارت بر صنعت تعریف کرده باشیم ابزار یا بستری که امکان ایفای هر یک از سه نقش را فراهم می‌کند همانا قوانین و استاندارد‌هاست.  
 
 
 
زنگنه گفت: بدیهی است هرچه بتوانیم ابزار‌ مناسب‌تر و منطبق‌تر با استاندارد‌های جاری را به کار گیریم به طور حتم کارآمدی بیشتری نیز رخ خواهد داد.  
 
 
 
وی اظهار کرد: مجموعه معاونت استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری شاید کمتر از یک سال قبل حرکت منسجم و هدفمندی را در تدوین و انطباق استاندارد‌ها و قوانین سازمان هواپیمایی کشوری ایران با استاندارد‌ها و تحولات روز این صنعت در دنیا آغاز کرد و به نظر من نقطه‌ عطف این حرکت تدوین و صدور استاندارد PART M است که البته از هماهنگی و انطباق بالایی با استاندارد اتحادیه اروپا برخوردار است.  
 
 
 
مدیرعامل شرکت هواپیمایی معراج گفت: در شرکت هواپیمایی معراج هرگز از نقش و وظیفه‌ ملی خود در این صنعت غافل نشدیم و امروز بیشتر از قبل امیدواریم تا با همکاری و در پرکردن فاصله ایجاد شده بین صنعت هوانوردی ایران با صنعت هوانوردی دنیا که به سبب بعضی تحریم‌ها مشکلات و کم‌توجهی‌ها ایجاد شده گامی اساسی برداشته و با تعامل و هم‌اندیشی با تمامی نهادها، سازمان‌ها، بازیگران صنعت و ذی‌نفعلان آن، ارتقای ایمنی و کیفیت هرچه بیشتر را در این صنعت شاهد باشیم.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.