اعلام آمادگی پلیس فتای ناجا با سازمان جهانی اینترپل در راه اندازی پلیس سایبر در دیگر کشورها

۲۱م دیماه ،

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی در دیدار با تعدادی از نمایندگان پلیس سازمان اینترپل از اعلام آمادگی پلیس سایبر ایران با سازمان جهانی اینترپل در راه اندازی پلیس سایبر خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ،‌ صبح روز قبل تعدادی از نمایندگان پلیس سازمان اینترپل با سردار  هادیانفر  رییس پلیس فتا ناجا و جمعی از متخصصان این پلیس دیدار و گفتگو کردند .  
در این جلسه، میشل لوبوتن معاون اجرایی سرویس های پلیس سازمان اینترپل، دیل شیهان معاون آموزش و ظرفیت سازی و عبدالعزیز عبیداله معاون بخش خاورمیانه و شمال آفریقا به عنوان نمایندگان این سازمان حضور داشتند .  
در این دیدار، سردار ”هادیانفر” رییس پلیس فتا ناجا ضمن معرفی فعالیت های این پلیس، اظهار داشت : قدرت پلیس سایبری ایران در کشف جرایم ۶۷ درصد می باشد، در حالیکه این رقم در موفق ترین کشورهای دنیا بین ۲۱ تا ۲۵ درصد است .  
وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد کارکنان پلیس فتا ناجا، مهندسان متخصص در زمینه فضای سایبر می باشند، ادامه داد: تا کنون ۱۰ استان در کشور مجهز به آزمایشگاه شناسایی ادله دیجیتالی جرم شده اند و تا پایان سال جاری نیز این آزمایشگاه در مابقی استان ها راه اندازی می شود.  
رییس پلیس فتای ناجا همچنین به تشکیل دانشکده تخصصی فتا در دانشگاه علوم انتظامی اشاره کرد و از اعلام آمادگی پلیس سایبر ایران با سازمان جهانی اینترپل در راه اندازی پلیس سایبر در دیگر کشورها خبر داد./ز 
 


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.