اعلام آمادگی ایران برای توسعه همکاری‌های علمی و دانشگاهی با تاجیکستان

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

در دیدار روحانی با نخست وزیر تاجیکستان مطرح شد

رئیس‌جمهور کشورمان با اعلام آمادگی ایران برای توسعه همکاری‌های علمی و دانشگاهی با تاجیکستان گفت: توافقات و دستاوردهای این سفر می‌تواند شرایط را برای روابط فرهنگی، اقتصادی و علمی گسترده‌تر دو کشور فراهم کند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان عصر امروز چهارشنبه در دیدار نخست وزیر تاجیکستان با اعلام آمادگی ایران برای توسعه همکاری‌های علمی و دانشگاهی بویژه در رشته‌های فنی و مهندسی با تاجیکستان گفت که توافقات و دستاوردهای این سفر می‌تواند شرایط را برای روابط فرهنگی، اقتصادی و علمی گسترده‌تر دو کشور فراهم کند.
 
روحانی اظهارداشت: ایران و تاجیکستان در تمام مسایل منطقه‌ای و جهانی مثل دو یار در کنار هم بوده و هستند.
 
وی با اشاره به نقش دولت‌ها به عنوان مجریان توافق‌های دوجانبه گفت: شرکت‌های ایرانی با توجه به همزبانی و اشتراکات فرهنگی مایل هستند فعالیت‌های خود را در تاجیکستان گسترده‌تر کنند البته باید بتوانند با تسهیلات بیشتری در بخش صنعت و معدن این کشور حضور پیدا کنند.
 
روحانی افزود: در دولت تدبیر و امید، بخش خصوصی ایران فرصت بیشتری برای حضور در بخش اقتصاد خواهد داشت و دولت از همکاری شرکت‌ها با همسایگان بویژه تاجیکستان حمایت می‌کند.
 
نخست وزیر تاجیکستان نیز در این دیدار با ابراز اطمینان از اجرای تمامی توافقنامه‌های میان دو کشور، اظهارداشت: ملت تاجیکستان هرگز خوبی های ایران را فراموش نمی‌کنند.
 
قهار رسول زاده افزود: اجرای پروژه های مهم توسط ایران در تاجیکستان حاصل بیش از یکصد سند و تفاهمنامه میان دو کشور است و این پروژه ها نقش مهمی در توسعه تاجیکستان داشته و خواهند داشت.
 
وی تصریح کرد: روسای جمهوری دو کشور، نقشه راه توسعه روابط دوجانبه را تعیین کرده اند و دولت ها هم باید با دقت آن را پیگیری و اجرا کنند.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.