اعلام آمادگی ایران برای همکاری با لبنان در زمینه حج

به گزارش ایرنا از بیروت، حجت الاسلام والسملیمن قاضی عسکر نماینده مقام معظم رهبری در حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی روز چهارشنبه با شیخ عبدالامیر قبلان مسئول مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان ملاقات کرد.

نماینده مقام معظم رهبری و سرپرست حجاج ایرانی در این ملاقات ضمن تبیین برخی اقدامات و فعالیت های سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در حج، اظهار داشت: ایران دستاوردهای خوبی در این خصوص داشته و تاکنون موفق شده ایم یک هزار اثر گرانبها اعم از کتاب، سی دی و غیره در جهت تحکیم وحدت تهیه و در اختیار همگان قرار دهیم.

وی ، برگزاری سمینار منطقه ای حج و بیداری اسلامی در لبنان را از برکات اساسی حج برشمرد و اظهار داشت: مناسک حج و گردآمدن مسلمان در مکانی واحد، خود به تنهایی دلیلی روشن بر ضرورت حفظ وحدت است که می‌تواند آینده درخشانی را برای مسلمانان فراهم سازد.

شیخ عبدالامیر قبلان نیز با اشاره به جایگاه ممتاز جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان اسلام، ابراز امیدواری کرد با تلاش‌های مشترک، ارزش های انسانی در جامعه گسترش یافته و اهداف مشترک تحقق یابد.

مسئول مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت در زمان برگزاری مناسک حج اظهار داشت: مسلمانان باید از اختلافات و درگیری‌ها پرهیز کرده و با حفظ وحدت خود، دشمنان را که در کمین آنان نشسته اند، ناامید سازند.

در این ملاقات محمدرضا باقری معاون بین الملل بعثه حج و غضنفر رکن آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز حضور داشتند.

خاور**۱۰۳۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۲۵۴۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.