اعلام آمادگی ایران و عراق برای گسترش زیرساخت های ارتباطی بین دو کشور

۲۵خردادماه،

معاون فنی وزارت ارتباطات کشور عراق به همراه هیات بلندپایه ، با معاون وزیرورییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت دیدارکرد.
 
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت،در این نشست مهندس حسین مظلومی ،برگسترش روابط بین دو کشور و استفاده از پتانسیل های مخابراتی و ارتباطی دو کشور تاکید کرد.
 
وی با اشاره به مرزهای گسترده زمینی و ارتباطی بین ایران و عراق گفت:شرکت ارتباطات زیرساخت در زمینه توسعه ظرفیت های فیبر نوری آمادگی همکاری با کشور عراق رادارد.
 
رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت افزود:ظرفیت۲۰۰گیگابیتی ( ۶۴STM ) بین عراق و ارمنستان  از طریق ایران ایجاد شده است وطراحی ارتباط عراق  با ترکیه هم در حال برنامه ریزی است.
 
مهندس حسین مظلومی ادامه داد:درحوزه تامین پهنای باند آمادگی هرگونه همکاری با کشور عراق راداریم.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خودافزود: با توجه به نزدیکی  دینی و فرهنگی دو کشور،ایران  آمادگی ارائه  اینترنت پاک به عراق رادارد.
 
معاون وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات ایران تصریح کرد: با ایجاد فضای گسترده ارتباطی و مخابراتی بین دوکشور ،قادر به ایجاد یک شبکه ترانزیت امن در منطقه هستیم.
 
در این نشست مهندس البیاتی معاون فنی وزارت ارتباطات عراق ،این کشور را مسیر ارتباطی شرق و غرب دانست و گفت: ما در جهت ساماندهی حجم بالای ترافیک  بین کشورهای خلیج فارس حرکت می کنیم . 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.