اعلام آمادگی روسای دانشگاه‌ها برای پیگیری سیاست‌های ابلاغی مقام‌معظم رهبری/شهیدی که دیگر گمنام نیست/پیگیری گزینه‌های تصدی وزارت علوم

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ مهمترین عناوین خبری حوزه دانشگاه در هفته‎ای که گذشت را در گزارش زیر بخوانید.

*فریدون: اسامی مطرح شده برای تصدی وزارت علوم گمانه‌زنی رسانه‌ای است
مدیر کل دفتر وزارتی وزارت علوم با بیان اینکه رئیس‌جمهور در زمان مناسب نظر خود بیان می‌کنند، گفت: اسامی مطرح شده در رسانه‌ها فقط در حد گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای است و معتبر نخواهد بود.

*کیانی: تقابل با گفتمان انقلاب اسلامی محوری‌ترین اصل حضور آمریکا در منطقه
مسئول سیاسی بسیج دانشگاه علامه طباطبایی گفت: تقابل با گفتمان انقلاب اسلامی و بااصطلاح کنترل ایران، یکی از محوری‌ترین اهداف حضور آمریکایی‌ها در منطقه خاور میانه است.

*چوپانکاره: آمریکا با شعار کنترل و سرکوب داعش سودای بازگشت به منطقه را دارد
مسئول سیاسی سابق بسیج دانشگاه شاهد گفت: گروه تروریستی داعش تا زمانی که در راستای منافع آمریکا بود از طریق غرب حمایت‌های اطلاعاتی، مالی، امنیتی و آموزشی می‌شد، اما در عراق غرب متوجه شد که داعش از کنترل خارج شده، لذا با سیاست کنترل و سرکوب داعش قصد بازگشت دوباره به منطقه را دارد.

*مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز: دانشگاه آزاد با پول دانشجویان ساخته شده، آقایان ادعای صاحبخانگی می‌کنند
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز با طرح این سوال که دانشگاه آزاد از پول چه کسی ساخته شده است؟ گفت: این دانشگاه با پول ما دانشجویان ساخته شده است؛ آقایان حالا ادعای صاحبخانگی می‌کنند!

*رئیس دفتر علی‌اکبر صالحی : پیشنهاد تصدی وزارت علوم به علی‌اکبر صالحی صحت ندارد
رئیس دفتر رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: طرح نام علی‌اکبر صالحی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم صحت ندارد.

*جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران: حضور آیت‌الله مصباح راه بازگشت مدعیان جامعه مدنی را دشوار کرده‌ است
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران اعلام کرد: در این شرایط که مدعیان جامعه مدنی خواب بازگشت به دوران پرهیاهوی خود را می‌بینند، حضور آیت الله مصباح یزدی در عرصه فرهنگی و سیاسی راه را برای آنان دشوار کرده است

*پهلوانی: کرسی‌های‌ آزاداندیشی دانشگاه را در پرتو اندیشه‌های متفکر تعالی می‌بخشد
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شیراز، گفت: با برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی محیط فکری و علمی دانشگاه در پرتو افکار و اندیشه‌های دانشجویان متفکر و گرامی به افق برتر در فضای فکر و اندیشه دست می‌یابد.

*مصطفی‌پور : ‌اخراج دانشجویان ایرانی از نروژ تقابل آشکار با گفتمان درحال رشد انقلاب اسلامی است
دبیر سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی گفت: اخراج دانشجویان ایرانی تقابل آشکار با ماهیت و گفتمان در حال رشد جمهوری اسلامی ایران در جهان و منطقه است.

*همسر شهید سلمانی: خوشحالم که همسرم در دانشگاه امیرکبیر دفن شده است/ نبش قبر نمی‌کنیم
همسر شهید سلمانی، یکی از شهدای گمنام مدفون شده در دانشگاه امیر کبیر که به تازگی هویت وی مشخص شده است، گفت: خوشحالم که همسرم پس از سال‌های طولانی شناسایی و در محیط دانشگاهی مدفون شده است.

*آصفری در نشست کمیته صیانت از منافع ایران: رئیس جمهور در سفر نیویورک استیضاح بانکی‌مون را مطرح کند
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه سفر به نیویورک فرصتی برای رئیس جمهور است تا نسبت به استیضاح دبیر کل عملی انجام دهد، گفت: دبیر کل سازمان ملل به جای اینکه دنبال حقوق ملت‌ها باشد از کشورهای خاص حمایت می‌کند.

* سراج در” اختتامیه خط امام فارس”: نباید به وعده قدرتمندان و زورگویان خوشبین بود/ تعارض تعامل گرایی با اصول انقلاب
کارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه نباید به وعده قدرتمندان و زورگویان خوشبین بود، گفت: دانشگاه باید تبدیل به محیط آرمان‌خواهی، عدالت‌خواهی و استکبارستیزی شود.

*سعید زیباکلام: ائتلاف ضد داعش بهانه‌ای برای حضور مجدد آمریکایی‌ها در عراق
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: حضور نظامی در عراق به بهانه مبارزه با داعش زمینه‌ای خواهد بود برای تضعیف دولت مردمی که سرکار آمده است.

*معتضد: البغدادی تعلیم دیده زندان‌‌های آمریکاست/مأموریت داعش رعب‌افکنی از اسلام در افکار عمومی
یک تحلیل‌گر سیاسی- تاریخی با بیان اینکه البغدادی مدتی در زندان‌های آمریکایی در گوانتانامو بوده است، گفت: در طول مدت تشکیل گروه داعش ما همواره شاهد صحبت‌های ضد و نقیض آمریکا در رابطه با این گروه تروریستی بوده‌ایم.

*محمد مهدی طهرانچی:ابلاغ سیاست‌های کلی علم و فناوری فرصت مغتنمی برای جامعه علمی کشور
رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: ابلاغ سیاست‌های کلی علم و فناوری که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی صورت گرفت بسیار فرصت مغتنمی برای جامعه علمی کشور که در مسیر رو به پیشرفت است.

*اعلام آمادگی برای اجرای سیاست‌های کلی علم و فناوری، ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب
روسای ۹ دانشگاه کشور با نوشتن نامه‌ای به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد ابلاغ سیاست‌های کلی علم و فناوری از سوی ایشان، آمادگی خود را برای اجرای این سیاست‌ها اعلام کردند.

* نامه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی: رییس‌جمهور رفراندوم فلسطین را به عنوان راهکار مترقی انقلاب اسلامی از تریبون سازمان ملل پیشنهاد دهد
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاههای سراسر کشور در آستانه سفر ریاست جمهوری به نیویورک جهت شرکت در اجلاس سالانه سازمان ملل نامه‌‌ای خطاب به روحانی صادر کرد.

*با ارسال نامه‌ای صورت گرفت: تاکید دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی بر پیگیری سیاست‌های علم‌وفناوری مقام معظم رهبری
دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی بر پیگیری سیاست های کلی علم و فناوری ابلاغی از جانب مقام معظم رهبری تأکید کرد.

*مسجدی: اخراج دانشجویان ایرانی خوش خدمتی نروژی‌ها برای آمریکا بود
یک فعال دانشجویی با بیان اینکه ایران هراسی یکی از حربه‌های دشمن در مقابله با فرهنگ ایرانی اسلامی است،‌ گفت: دولت نروژ با اخراج دانشجویان ایرانی از این کشور مشی آمریکایی و صهیونیستی را پیش گرفته‌ است.

*خطیبی: جریان علمی کشور نباید به هیچ بهانه‌ای متوقف شود
کارشناس فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: نباید به هیچ عنوان اجازه دهیم که جریان علمی کشور متوقف شود تا به امید خدا بتوانیم جامعه و کشور خود را با علم و فناوری پیشرفته اعتبار بخشیم.

*اقبالی: احراز هویت یک شهید گمنام در دانشگاه امیرکبیر
مسئول بسیج دانشگاه امیرکبیر از احراز هویت یکی از شهدای گمنام مدفون در دانشگاه صنعتی امیرکبیر طی آزمایش DNA خبرداد.

*عبدی: برخی در صدد زنده کردن مردگان سیاسی در فضای دانشگاه هستند
دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور با بیان اینکه برخی تلاش دارند مردگان سیاسی مجدد به فضای دانشگاه برگردند، گفت: به عنوان دانشجویان انقلابی در دانشگاه تهران اعلام می‌کنیم که اگر دولت با این جریان برخورد نکند ما به شدت برخورد خواهیم کرد.

*نامدار: معاونت بین‌الملل وزارت علوم در جریان اخراج دانشجویان از نروژ کم‌کاری کرده است
معاونت فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس گفت: مسئولان باید برای مطالبه حق این دانشجویان از هیچ فعالیتی دریغ نکنند و کم کاری که در وزارت امورخارجه و معاونت بین الملل وزارت علوم صورت گرفته نیز باید جبران شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.