اعلام آمادگی صریح “اسد” برای اصلاحات سیاسی

۱۴ام بهمن ،

یک کارشناس مسائل سوریه گفت: کشورهای غربی و اپوزیسیون سوریه به راه حل سیاسی و دیپلماتیک برای رسیدن به آرامش پی برده‌اند و در همین راستا نیز بشار اسد اعلام آمادگی برای پذیرش اصلاحات در ساختار سیاسی کرده است.

سلیم غفوری در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به درگیری‌های اخیر در سوریه اظهار داشت: ارتش سوریه با جلوگیری از حملات معارضان، راه پیشرفت آنها را مسدود کرد و کنترل اوضاع را به دست گرفت.

وی با تاکید براینکه معارضان به سبب ناکامی در اهداف شوم خود، روی به اقدامات تروریستی آوردند، ادامه داد: کشورهای غربی و اپوزیسیون سوریه به راه حل سیاسی و دیپلماتیک برای رسیدن به آرامش پی برده‌اند و در همین راستا نیز بشار اسد اعلام آمادگی برای پذیرش اصلاحات در ساختار سیاسی کرده است.

غفوری با اشاره به جلسات مخالفان در شهرهای پاریس و فرانسه افزود: نشست‌های مخالفان و گروه‌های حامی آنها از جانب غرب حمایت می‌شوند چراکه غرب سعی دارد با فشار وارد آوردن به بشار اسد وی را به عقب‌نشینی وادار کند.

این کارشناس مسائل سوریه در پایان یادآور شد: با توجه حمایت چین و روسیه از مواضع بشار اسد بعید به نظر می‌رسد با انتقال پرونده سوریه به شورای امنیت سازمان ملل، حمله نظامی علیه این کشور انجام شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.