اعلام انواع تسهیلات دانشجویی

۰۹ام بهمن ،

وی ادامه داد: ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به وام بیمه دانش، وام دانش هسته‌ای، وام تغذیه و سایر وام‌ها اختصاص داده شده است.

ممتازنیوز: وزیر علوم امروز از ابلاغ اعتبارات صندوق رفاه دانشجویی رونمایی کرد و گفت: ۱۵۶میلیارد تومان امروز بین دانشگاه‌ها توزیع شد تا دانشجویان بتوانند از این وام‌ها با خیال راحت استفاده کنند.

به گزارش مهر، کامران دانشجو وزیر علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز در چهارمین نشست روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری که در دانشگاه علوم انتظامی برگزار شد، از اعتبارات صندوق رفاه دانشجویی و مراکز دانشگاه ها رونمایی کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: در مجموع ۱۵۶ میلیارد تومان امروز بین دانشگاه‌های دولتی، آزاد، غیرانتفاعی، فنی حرفه‌ای، جامع علمی کاربردی و پیام نور توزیع شد.

وزیر علوم یادآور شد: از این ۱۵۶ میلیارد تومان، ۶۰ میلیارد تومان آن وام شهریه است که از این میزان وام شهریه ۳۰ میلیارد تومان به دانشگاه آزاد اختصاص داده شد چون دانشجویان شهریه پرداز این دانشگاه نسبت به دانشگاه‌های دیگر بیشتر است و سهمیه دانشگاه دولتی هم ۱۵ میلیارد تومان است.

دانشجو در ادامه به وام تحصیلی اشاره کرد و گفت: ۳۰ میلیارد تومان به وام تحصیلی اختصاص داده شد که ۲۴ میلیارد تومان آن به دانشگاه های دولتی، ۴ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان به دانشگاه های فنی حرفه ای و یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان به مراکز وابسته به دستگاه های اجرایی اختصاص داده شد.

وی ادامه داد: ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به وام بیمه دانش، وام دانش هسته‌ای، وام تغذیه و سایر وام‌ها اختصاص داده شده است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری در این برنامه به یارانه مواد غذایی اشاره کرد و ادامه داد ۳۶ میلیارد تومان به یارانه مواد غذایی اختصاص یافت که ۲۵ میلیارد تومان آن به یارانه مواد غذایی دانشگاه‌های دولتی اختصاص داده شد و مابقی آن به سایر دانشگاه‌ها اختصاص داده شده است.

دانشجو در ادامه به مشکلات بودجه‌ای اشاره کرد و ا فزود: با وجود این مشکلات ۱۵۶ میلیارد تومان در مجموع به انواع وام‌های تحصیلی دانشجویان اختصاص داده شد تا دانشجویان با خیال راحت به تحصیل خود بپردازند.

وی یادآور شد: ۲۴ میلیارد تومان نیز وام تکمیلی ذخیره شده است تا در مواردی که دانشجویان مشکل داشتند از این وام استفاده شود.

وزیر علوم خاطر نشان کرد: ۲۰ میلیارد تومان نیز در بین دانشگاه‌های ویژ اعضای هیات علمی که بعد از فروردین ماه جذب شده بودند و ردیف بودجه‌ای نداشتند، اختصاص یافت. 


..
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.