اعلام برنامه‌های تدارکاتی جوانان و نوجوانان/ جوانان در گروه مرگ قرار ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر، فریدون معینی در مورد قرعه‌کشی مسابقات فوتبال قهرمانی جوانان آسیا ضمن بیان مطلب فوق گفت: من برخلاف کسانی که گروه ایران را گروه مرگ نامیده‌اند، چنین عقیده‌ای ندارم و معتقدم ایران در این رقابت‌ها در گروه مرگ قرار نگرفته است.

وی ایران و ژاپن را مدعیان گروه A مسابقات فوتبال قهرمانی جوانان آسیا خواند و افزود: در آسیا همه تیم‌ها خوب هستند و تیم ضعیف نداریم. قدرت تیم‌ها در گروه‌بندی پخش شده و اگر دقت کنید گروهی مانند گروم C رقابت‌های نوجوانان آسیا که کره‌جنوبی، کره‌شمالی و ژاپن و عربستان در آن هم‌گروه شده باشند، وجود ندارد. این گروه را می‌توان گروه مرگ نامید نه گروه اول رقابت‌های جوانان را.

رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: کشورهای آسیایی در تیم‌های پایه سرمایه گذاری و پیشرفت خوبی داشته و به دلیل اینکه همه تلاش می‌کند، می‌شود گفت همه تیم‌ها قدرتمند شده‌اند. به همین دلیل نام حریفان و پیشینه آنها نمی‌تواند ملاک عمل باشد تا حریفان دستکم گرفته شوند. هر تیمی که در رقابت‌های مرحله نهایی ۱۶ تیمی قرار دارد، قدرتمند است.

وی اضافه کرد: با توجه به گروه‌بندی رقابت‌های نوجوانان و جوانان و گروهی که در مرحله یک چهارم نهایی به دو تیم اول و دوم آن برخورد می‌کنیم، باید حریفان را شناسایی و برای تیم‌های ملی حریفان را شبیه سازی کنیم. یعنی حریفانی را باید انتخاب کنیم که هم قدرت با تیم‌هایی باشند که در گروه‌مان قرار دارند یا در مرحله بعد با آنها روبه‌رو می‌شویم. فدراسیون فوتبال و کمیته جوانان در حال رایزنی هستند تا با تدارکات خوبی تیم‌های نوجوانان و جوانان را به رقابت‌های آسیایی اعزام کنیم.

معینی همچنین تصریح کرد: صعود دو تیم نوجوانان و جوانان از گروه‌شان در رقابت‌های آسیایی، قهرمانی تیم نوجوانان در تورنمنت قزاقستان و درخشش تیم جوانان در تورنمنت‌های روسیه و ویتنام باعث شده تا کشورهای زیادی از ایران بخواهند در تهران به منظور دیدار دوستانه حضور یایند یا ایران به آن کشورها دعوت شود. قرار است با مربیان تیم‌های ملی جلسه بگذاریم و در این باره بحث و بررسی داشته باشیم.

وی درباره اردوهای دو تیم نوجوانان و جوانان اظهار داشت: با توجه به قراردادی که با فدراسیون ایتالیا داریم قرار است در تیرماه تیم نوجوانان به ایتالیا برود، در مردادماه هم تیم جوانان در کمپ تیم‌های ملی ایتالیا اردو خواهد زد و دیدارهای دوستانه‌ای هم با تیم‌های نوجوانان و جوانان ایتالیا و یکی دو تیم رده سنی باشگاهی داشته باشند.

رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال از ابراز تمایل مسئولان تیم جوانان سوریه برای انجام بازی با تیم جوانان در تهران ابراز خبر داد و افزود: علی دوستی‌مهر اعلام کرده اگر امکانش وجود داشته باشد، تیم نوجوانان ایران با جوانان سوریه بازی کند. دیدار با تیم‌های مجارستان و ترکیه برای هر دو تیم جوانان و نوجوانان وجود دارد و ژاپن هم قطعا مرداد ماه به تهران می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: اگر عمانی‌ها سر قول شان بمانند عمان هم با تیم نوجوانان در تهران بازی می‌کند. ویتنام هم از تیم جوانان دعوت کرده که ۲۰ مهرماه در تورنمنت این کشور شرکت کند و باید دید تیم جوانان در فاصله ۱۰ روز مانده به رقابت‌های امارات حاضر هست در این تورنمنت شرکت کند. تورنمنتی که تیم امید دو سال پیش در آن شرکت کرده بود.

معینی در پایان در خصوص انجام بازی‌ها و یا تمرین‌های تیم‌های نوجوانان در دو ورزشگاه دستگردی و راه آهن گفت: با مدیر ورزشگاه دستگردی صحبت کرده‌ایم و در این باره همه چیز هماهنگ شده است. با مدیر ورزشگاه راه آهن هم قرار است صحبت کنیم که امیدواریم آنها هم موافقت کنند. البته در بازدید نمایندگان این کنفدراسیون، اشکالاتی از این دو ورزشگاه گرفته شد که مطمئنیم تا مهرماه همه آنها رفع می‌شود تا میزبانی خوبی در این رقابت‌ها داشته باشیم. 

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.