اعلام برنامه‌های فرهنگی هنری اعیاد قربان تا غدیر در تهران

هنر > تجسمی
مراکز فرهنگی-هنری تهران، همزمان با عید قربان تا عید غدیر، میزبان بیش از ۲۰ ویژه برنامه و ۲۶۰ برنامه جاری فرهنگی و هنری در قالب‌های مختلف آموزشی و کارگاهی، نشست‌های ادبی، نمایشگاهی و سینمایی است.

به گزارش فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، جشنواره فرهنگی-هنری غدیر با کتابت نفیس‌ترین نسخه خطی نهج البلاغه روز ۹ آبان ماه در بوستان نهج‌ا‌لبلاغه آغاز می‌شود.

این ویژه‌برنامه به همت مدیریت فرهنگی هنری و شهرداری منطقه دو، تا ۱۳ آبان ماه برگزار خواهد شد.

ویژه برنامه تجلیل از مفاخر شمیران، روز ۱۰ آبان ماه به تقدیر از هفت نفر از نخبگان منطقه یک و تجلیل از آیت‌الله دین‌پرور اختصاص خواهد داشت و در پایان این برنامه، جشن دریای عشق در فرهنگسرای ملل برگزار می‌شود.

علاوه بر این فرهنگسرای عطار در این ایام میزبان کارگاه هنر در آیینه غدیر خواهد بود. جشن‌های نور ولایت ۱۰ و ۱۱ آبان در خانه فرهنگ امامزاده یحیی(ع) و خانه فرهنگ دردار برگزار می‌شود.

در کنار این ویژه برنامه‌ها، جشن قدر ولایت، ۱۱ آبان در خانه فرهنگ مهرآباد، جشن غدیر ۱۰ آبان در خانه فرهنگ ولیعصر(عج)، جشن دل‌های آسمانی، ۱۰ آبان در خانه فرهنگ هاشم‌آباد و ویژه برنامه غدیر ۱۱ و ۱۲ آبان در فرهنگسرای قبا برگزار می‌شود که این برنامه به تصویرسازی واقعه غدیر، بررسی شبهات مطرح در این رابطه و بررسی ارتباط غدیر با امام عصر(عج) اختصاص دارد.

نمایشگاه‌های نقاشی “شور عشق” در نگارخانه ترنج تا نهم آبان ماه و خوشنویسی «حدیث یار» با مضمون سخنان امام علی(ع) تا ۱۱ آبان در خانه فرهنگ ولیعصر(عج) از جمله برنامه‌های نمایشگاهی در فاصله عید قربان تا عید غدیر خواهد بود.

همچنین برنامه «بیعت با ولی» با سخنرانی محمد حسین رجبی‌دوانی، ۱۱ آبان در کتابخانه ۱۳ آبان برگزار می‌شود.

جشنواره علی نگاری با موضوع حدیث غدیر شامل خوشنویسی، گرافیک، خط، نقاشی، پوستر و قلم زنی ۱۰ آبان در بوستان شمشیری برگزار می‌شود.

همچنین در پارک آموزش ترافیک کارگاه هنر در آیینه غدیر شامل خوشنویسی، نقاشیخط، طراحی، گرافیک، مجسمه سازی، معرق کاری و کاشی‌کاری، ۱۰ آبان برگزار خواهد شد.


RSS
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.