اعلام برنامه نهاد رهبری در دانشگاه ها در ایام ماه محرم و هفته قرآن

۲۲ آبان ،

با توجه به این که امسال ماه محرم در اوقات مناسبی از ترم تحصیلی قرار گرفته نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برنامه های ویژه ای برای این ایام در نظر گرفته است.

به گزارش تفسیری خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران: حجت الاسلام و المسلمین قریشی معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در جمع خبرنگاران گفت: چون در آستانه ماه محرم هستیم، محرم در دانشگاه ها با شور فراوان دانشجویان برگزار می گردد  و نهاد رهبری به عنوان وظیفه خود تمهیداتی در این خصوص پیش بینی کرده است.

وی خاطر نشان کرد: از برنامه های نهاد در این ارتباط اعزام بیش از ۴۵۰ مبلغ در ۱۰ روز اول محرم به دانشگاه ها است .

وی تصریح کرد: بیش از ۴۵۰ هیات دانشجویی فعال وجود دارد که اخیراً نشستی با این هیات ها داشتیم و برنامه های مربوط به ایام محرم با آن ها هماهنگ شده است . از موضوعات بحث شده تبلیغ فرهنگ نذر و وقف در مسائل فرهنگی است.

حجت الاسلام قریشی یادآور شد: نذر و وقف یکی از سنت های رایج دینی است که در ایام محرم مردم با دادن نذورات ادای وظیفه می کنند.

وی ادامه داد: این کار در حوزه فرهنگی نیز قابل اجرا است به عنوان مثال: وقف کتاب های مفید اعم از کتب علمی و دینی و یا دادن امکانات مالی برای تشکیل پایگاه اینترنتی های فرهنگی و یا پیامک ها مناسب برای ارسال روایات و دستورات اخلاقی از جمله کارهایی است که می توان در حوزه وقف و نذر انجام داد .

وی اذعان داشت: از برنامه های دیگر ماه محرم تجمع دانشجویان هر استان در یک مکان برای برگزاری مراسم بزرگ دانشجویی است که پیشنهاد نهاد روز ۶ محرم است که هر دانشگاه به اقتضای شرایط خود این تجمع را برگزار می کند و دانشجویان به عزاداری می پردازند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی اشاره ای نیز به هفته قرآن کرد و گفت: از ۱۷ تا ۲۴ آبان به جهت پاسداشت مقام آیت ا… طباطبایی هفته قرآن نامیده شده است.

وی خاطر نشان کرد: بیش از ۱۶۰ کانون قرآن وجود دارد که فعالیت های مختلفی جهت گسترش انس با قرآن انجام می دهند.

وی افزود: آموزش قرآن، تقدیر از خادمان و قاریان قرآن و ارائه محصولات فرهنگی از جمله فعالیت های کانون های قرآنی است .

وی در پایان خاطر نشان کرد: تولید محصولات مختلف از مرکز قرآنی نهاد ارسال به دانشگاه ها شده و همچنین بودجه ای نیز از سوی شورای انقلاب فرهنگی به دانشگاه ها اختصاص داده شده است./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.