اعلام جدایی کلاهبردار فراری از کروبی پس از ۳ سال /دریافت غرامت جنگی از ایران!

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگارن،  اخبار ویژه روزنامه ها امروز شنبه را در اینجا می توانید بخوانید:

روزنامه کیهان:

اعلام جدایی کلاهبردار فراری از کروبی پس از ۳ سال

سردبیر فراری روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد پس از ۳ سال کلاهبرداری، از کروبی خداحافظی کرد.

مجتبی واحدی طی ۳ سال گذشته و در حالی که ارتباطی با کروبی نداشت خود را مشاور و سخنگوی وی در خارج کشور جای زد. اما به مرور و با کمرنگ شدن نقش کروبی و به موازات اینکه در محافل ضد انقلاب تحویل گرفته نشد، به اتخاذ مواضع تندتر وادار گردید. وی مدتی تلاش کرد به صدای آمریکا نزدیک شود اما پس از ناکامی طی چند ماه اخیر به سلطنت طلبان و گروهک های برانداز تاریخ گذشته نزدیک شده و به عنوان عنصر درجه سوم در خدمت این گروه ها قرار گرفته است. وی پیش از این اعلام کرده بود «پس از ۳۰ سال به بازنشستگی فکر می کنم».

او اما به جای اعلام بازنشستگی خطاب به کروبی نوشت که «حقیقت این است که از مدتی قبل به این نتیجه رسیدم که نمی توانم در قالب گذشته به فعالیت بپردازم خبرهایی که به من می رسید نشان می داد شما گرچه نظام حاکم بر ایران را اسلامی و جمهوری نمی دانید اما در عین حال بر این باورید که جمهوری اسلامی با قرائت آیت الله خمینی نسخه شفابخش برای ایران هست.

وی با بیان اینکه به براندازی کامل نظام اعتقاد دارد وکروبی نمی تواند این موضع را بپذیرد نوشت: احتمالا دیدگاه کلی من در خصوص منحرف شدن هر نوع حکومت دینی را نمی پذیرید… و این نقطه ای است که چاره ای جز جدایی باقی نمی گذارد. من گمان می کنم پایان سی سال همکاری فرصت مناسبی است که پیوند رسمی خویش با شما را قطع کنم.

وی هرچند در این نوشته ادعا کرده که «من اسلام را عزیز می دارم و پایبندی به این دین حنیف را بزرگترین افتخار خود برمی شمارم» اما به وضوح بر سر این ادعا دروغ می گوید چرا که در همین متن ادعا کرده «احتمالا شما دیدگاه کلی من در خصوص منحرف شدن و سوءاستفاده گری در هر نوع حکومت دینی را نمی پذیرید.» وی با این ادعای اخیر نشان می دهد که درباره پایبندی به اسلام عزیز دروغ می گوید چه اینکه آموزه های اسلامی و سیره پیامبر اکرم(ص) و امیرمؤمنان(ع) بر مبنای تشکیل حکومت دینی استوار است اما این بشر اصلاح طلب ورشکسته تصریح می کند، هر نوع حکومت دینی را منشأ انحراف و سوءاستفاده می داند. مگر اینکه وی به بهائیت یا وهابیت- دو فرقه انگلیس ساخته گرویده باشد- که حکایت دیگری است و آنگاه می شود سر بر آستان حکام آمریکا و انگلیس و اسرائیل و سعودی سائید و دیندار هم بود.

واحدی توضیح نداده که تکلیف چند سال «سوء استفاده» و جعل عنوان به نام مشاور کروبی چه می شود؟ اما روشن است که پایان تاریخ مصرف برخی عناصر بازی خورده در فتنه، امثال واحدی را وادار کرده از ادامه همراهی با امثال کروبی شانه خالی کند.

به دنبال اعلام نامبرده مبنی بر جدایی از کروبی، مجید رسولی از اصلاح طلبان حامی کروبی در وبلاگ خود (سیاست در سایه) نوشت: من خوشحال شدم که بالاخره آقای واحدی تصمیم گرفت دیگر خود را پشت آقای کروبی مخفی نکند. راستش را بخواهید بس که در صدای آمریکا و بی بی سی و رسانه های دیگر این عنوان مشاور را برای او شنیده بودم دیگر داشت مشمئزم می کرد. چند سال قبل از طریق دوستم جناب آقای میرهادی در یک جلسه با ایشان و دیگر دوستان بحث هایی داشتم ولی همان موقع به برخی از دوستان خود گفتم که این آقا دلش با ما نیست.

وی اضافه کرد: من از اینکه واحدی رسما خود را از اردوگاه اصلاح طلبان خارج کرد بسیار خوشحال هستم نه به خاطر اینکه خود را برانداز و یا هر طوری که معرفی کرده و می کند، هست، به خاطر اینکه اصلاح طلبان و دوستان ما در داخل کشور هزینه های حرف ها و آرزوهای این فرد را پرداخت می کردند و با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری آینده نزدیک است و افرادی مثل ایشان حتما می بایست راه خود را از ما اصلاح طلبان جدا کنند چرا که اقتدارگرایان در داخل مارا متهم خواهند کرد افرادی برانداز مثل واحدی و واحدی ها حامیان اصلاح طلبان هستند.

این حامی کروبی نوشت: من به آرمان های بسیار بلند و بالای واحدی احترام می گذارم و امیدوارم در راه خودشان موفق باشند و تشکر ویژه دارم که از این به بعد ایشان دیگر عنوان اصلاح طلبی را بیش از پیش لکه دار نخواهند کرد. من مطمئن هستم آقای کروبی وقتی این خبر را بشنوند اشک شوق خواهند ریخت و به جرات عرض می کنم روزی که آقای کروبی از حصار بیرون بیایند و فرصت اظهارنظر در این خصوص را داشته باشند قطعا حرف های بسیاری برای گفتن خواهند داشت و شاید یکی از آنها نفی هرگونه اجازه مشاورت به آقای واحدی پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ باشد. اینکه تاکنون ایشان آقای کروبی را پلی برای بالا رفتن از رسانه ها و افکار عمومی مورد استفاده قرار دادند و حال خیلی وقیحانه است که نمک بخورد و نمکدان بشکند.

روزنامه فرهیختگان در مسیر تحولات جدید

سرپرست روزنامه فرهیختگان خبر از انجام تغییرات در این روزنامه برای زدودن بقایای جریان فتنه داد.

کیهان در خبر ویژه روز سه شنبه هشدار داده بود که طیفی از نشریات زنجیره ای دنبال بازسازی فضای فتنه هستند و در حالی اظهارات آقای هاشمی درباره وحدت ملی و انتخابات قانونی را تیتر کرده اند که خود در جریان فتنه ۳ سال پیش، از دست اندرکاران اصلی ایجاد اغتشاش، بی قانونی و تفرقه افکنی بوده اند. در این خبر نامی هم از ۲ روزنامه آفرینش و فرهیختگان (وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی) آمده بود.

در واکنش به خبر کیهان، حمیدرضا عابدی خرسند سرپرست روزنامه فرهیختگان توضیحی به این شرح ارسال کرد: پس از انتصاب جناب آقای دکتر فرهاد دانشجو به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی، بحمدالله تلاش شبانه روزی برای استقرار نگاه برخاسته از گفتمان اصیل انقلاب اسلامی و تامین نظرات رهبری معظم انقلاب پیرامون دانشگاه آزاد اسلامی در همه لایه های این مجموعه آموزش عالی به ویژه در سطوح مختلف رسانه های دانشگاه و روزنامه فرهیختگان آغاز شد.

دراین میان از همان روزهای نخست آغاز به کار مدیریت جدید روزنامه فرهیختگان تلاش برای انجام تغییرات و تحولات مثبت در این روزنامه با تکیه بر جذب نیروهای جبهه انقلاب آغاز گشت و تغییر محتوای کلی و قطع همکاری با افراد نشانه دار در دستور کار قرار گرفت که مروری بر تیترهای نخست و محتوای کلی روزنامه در چند ماه گذشته موید این نکات است که البته رسیدن به نقطه ایده آل در تمامی جهات نیازمند فرصت خواهد بود.

در ادامه توضیح آمده است: «علیهذا با امید به لطف پروردگار متعال و مدد اهل بیت عصمت و طهارت(ع) امیدواریم روند تغییرات در روزنامه فرهیختگان همزمان با تحولات مبارک دانشگاه آزاد اسلامی به خوبی دنبال شده و در زمان اندکی شاهد آن باشیم که این روزنامه، با افتخار تبدیل به رسانه ای با ضریب نفوذ بالاتر در جهت تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه رهبری مقام عظمای ولایت، شود. ان شاءالله.ضمنا صاحب امتیاز روزنامه فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی است که با حضور جناب آقای دکتر دانشجو در راس مدیریت دانشگاه اینجانب به عنوان سرپرست روزنامه منصوب شده ام و هم اکنون پیگیری ها جهت طی مراحل قانونی و تشکیل پرونده برای تایید اینجانب به عنوان مدیرمسئول توسط هیات نظارت بر مطبوعات در حال انجام است.

بازگشت بی سروصدای مدیران خاتمی و هاشمی به دولت؟!

انتصاب برخی مدیران نشاندار دولت های خاتمی و هاشمی در وزارت صنعت با انتقادهایی مواجه شده است.

رجانیوز از ارتباط جریان نفوذی در دولت با کارگزاران خبر داد و نوشت: نتایج ناشی از انتصابات اخیر مدیران نشان دار اقتصادی دولت هاشمی و خاتمی در وزارت صنعت، معدن و تجارت، روز به روز بیشتر از قبل خود را نشان می دهد به نحوی که پس از انتصاب غلامرضا شافعی وزیر تعاون و صنایع دولت های خاتمی و هاشمی (و عضو ستاد میرحسین موسوی) به عنوان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در دولت دهم، وی نیز دست به کار شده و با صدور حکمی، اکبر ترکان یکی از مدیران اصلی حلقه کارگزاران سازندگی و از منتقدین اصلی سیاست های دولت نهم را به عنوان رئیس هیات مدیره شرکت مدیریت طرح های صنعتی ایران، منصوب کند.

در حالی که شیوه های مشابه جریان نفوذی در دولت و جریان کارگزاران سازندگی در پرداختن به برخی موضوعات کلان فرهنگی، سیاسی و حتی سیاست خارجی و همچنین برخی ارتباطات پشت پرده اقتصادی این دو جریان از نزدیکی کارگزاران و جریان نفوذی در دولت حکایت داشت، برخی انتصابات این روزها در حوزه های صنعت و اقتصاد نشانه های روشن تری از ارتباط ارگانیک این دو جریان را نمایان کرده است.

این پایگاه اینترنتی نوشت: انتصاب اکبر ترکان یکی از مدیران اقتصادی نشان دار نزدیک به کارگزاران سازندگی به ریاست هیئت مدیره و مدیرعامل یکی از دستگاه های زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت (شرکت مدیریت طرح های صنعتی ایران)، هر چند بیش از پیش ارتباطات پشت پرده یاران هاشمی رفسنجانی و کارگزاران سازندگی با جریان نفوذی در دولت را آشکار می کند، اما از سویی یادآور اتهاماتی که ترکان در جریان انتخابات ۸۸ و در حمایت از میرحسین موسوی به احمدی نژاد و دولت نهم وارد کرد.

گفتنی است برخی خبرها از تلاش های مشابه برای بازگرداندن جاسبی به هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با وجود مخالفت اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی حکایت می کند.

مقامات ذی ربط دولتی دراین باره و موارد مشابه توضیح روشنی ارائه نکرده اند.

رئیس جمهور در انتخابات سال ۸۴ و ۸۸ مواضع بسیار صریحی علیه کارگزاران و رئیس آنان اتخاذ کرده بود.

اسرائیل: ۸۰هزار موشک حزب الله قلب تل آویو را نشانه گرفته است

امروز در لبنان نزدیک ۷۰ تا ۸۰ هزار موشک مستقر شده که همه آنها ما را در اسرائیل نشانه رفته اند».

آویو کوخاوی رئیس رکن اطلاعات ارتش اسرائیل که در نشست کمیسیون سیاست خارجی و امنیت کنست (پارلمان) سخن می گفت، از نگرانی نسبت به قدرت ایران و حزب الله خبر داد و تصریح کرد: ۷۰ تا ۸۰ هزار موشک حزب الله می توانند قلب اسرائیل را هدف بگیرند. این در حالی است که همکاری های ایران و لبنان نیز بسیار گسترده است و این مساله کار را برای هرگونه برخورد احتمالی با هر کدام از آنها بسیار مشکل می کند.

کوخاوی همچنین نسبت به نزدیکی روابط ایران و مصر ابراز نگرانی کرد و گفت: ایران تلاش دارد با نزدیک شدن به دولت مصر و تاثیر بر این کشور یک زلزله سیاسی منطقه ای ایجاد کند. همان طور که با رسیدن اخوان المسلمین به قدرت در مصر نزدیکی بسیاری میان اخوانی ها با حماسی ها ایجاد شده و این مساله می تواند در برابر حکومت خودگردان فلسطینی دیوار جدیدی بنا کند که به نفع آن نخواهد بود.

همزمان با این گزارش، روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ خبر داد: ایران طبق ارزیابی ها در سال ۲۰۱۲ بین ۴۰ تا ۶۰ هزار انواع موشک با برد تا حدود ۳۵۰ کیلومتر، و نیز خمپاره انداز نیمه سنگین و سلاح ضد تانک و موشک های ضدهوایی سبک علیه هواپیماهایی که نزدیک سطح زمین پرواز می کنند به حزب الله داده است.

این روزنامه خاطر نشان کرد: طبق ارزیابی های اسرائیل، حزب الله نیروهای خود را از حدود ۱۵ هزار در تابستان ۲۰۰۶ به حدود ۳۰ هزار نفر رسانده و دو برابر کرده است.

روزنامه آلمانی با تاکید بر اینکه «موشک های حزب الله برای اسرائیل یک عامل ناامنی است» نوشت: موشک های کوتاه برد متوسط با بردی حدود ۳۵۰ کیلومتر نه تنها قادرند از لبنان تل آویو را هدف بگیرند بلکه به هدف هایی هم در صحرای نقب از جمله راکتور اتمی اسرائیل دیمونا به همراه برنامه نظامی آن و رادار بزرگ آمریکایی که به منظور دفاع ضدموشکی استفاده می شود می رسند.

این روزنامه خاطر نشان کرد: قدرت موشکی حزب الله عامل ناامنی در محاسبه های نظامی و صنعتی اسرائیل است. همچنین امنیت و زیرساخت های حساس اسرائیل ممکن است به خطر بیفتد. چنین اتفاقی در ژوئیه ۲۰۰۶ با اصابت روزانه حدود ۱۵۰ موشک کوتاه برد رخ داد که باعث شد حدود یک میلیون اسرائیلی به جنوب فرار کردند و جاده ها را بستند؛ به این ترتیب راه تدارکاتی برای نیروهای اسرائیل در جنگ لبنان با مانع روبرو شد. این امر به تاخیر در عملیات زمینی اسرائیل در جنوب لبنان منجر شد، گرچه کمبود آموزش و تجهیزات و رهبری دلیل های مهم عدم موفقیت در این عرصه دشوار بودند. «کمیسیون وینوگراد» که بعد از جنگ لبنان از سوی دولت اسرائیل مامور بررسی نتیجه جنگ شد در گزارش تحقیق خود بر این کمبودهای عملیاتی و تجهیزاتی تاکید کرد.

۷۴ درصد آمریکایی ها مخالف اقدامات یکجانبه علیه ایران هستند

۷۴ درصد مردم آمریکا با اقدامات یکجانبه دولت این کشور علیه ایران مخالفند.

شورای روابط خارجی آمریکا در گزارشی به استناد نتایج چندین نظرسنجی از جمله در مارس ۲۰۱۲ اعلام کرد: تنها ۲۰ درصد مردم آمریکا به اقدامات یکجانبه دولت این کشور علیه ایران اعتقاد دارند و ۷۴ درصد معتقدند ایالات متحده باید مسئله هسته ای ایران را از طریق شورای امنیت سازمان ملل پیگیری کند.

این گزارش می افزاید: شمار قابل توجهی از آمریکایی ها از مذاکره با ایران حمایت می کند. در نظرسنجی انجام شده در نوامبر ۲۰۱۱، ۵۵ درصد دیپلماسی حمایت کردند و تنها ۱۵ درصد گزینه نظامی را در این مورد کارآمد توصیف کردند. این در حالی است که عدم تمایل افکارعمومی آمریکا به استفاده از گزینه نظامی از بدبینی آنها نسبت به پیامدهای جنگ ناشی می شود. از سوی دیگر چهار پنجم شهروندان آمریکایی در سال ۲۰۱۰ اعلام کرده اند که اقدام نظامی نمی تواند برنامه های هسته ای ایران را متوقف کند. همچنین حمله می تواند حمایت مردم ایران از برنامه های هسته ای را افزایش داده و انگیزه آنها برای درگیری با آمریکا و متحدانش در منطقه را تقویت کند.

گزارش شورای روابط خارجی آمریکا می افزاید: اغلب آمریکایی ها اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران را ترجیح نمی دهند. در نظرسنجی که در ماه مارس سال جاری انجام شد، ۲۴ درصد از شرکت کنندگان حامی اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران بودند و ۶۹ درصد ترجیح می دادند دیپلماسی در قبال ایران از سوی آمریکا و دیگران ادامه یابد. ۱۴ درصد براین باور بودند که دولت آمریکا باید حامی اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران باشد.

روزنامه وطن امروز :

جدایی واحدی از کروبی

مشاور کروبی و عضو شورای موسوم به «راه سبز امید» با نوشتن یادداشتی از کروبی اعلام جدایی کرد. مجتبی واحدی در مطلبی که در وبلاگ شخصی‌اش نوشته، پس از تعریف و تمجید از مهدی کروبی به علت مخالفت با نظام جمهوری اسلامی، نوشته است: در شرایط کنونی برای من۲ راه بیشتر وجود ندارد.

نخست مفتخر بودن به عنوان «مشاور کروبی» و دست برداشتن از برخی مواضع اصولی خویش و دوم واگذاشتن مشاورت جنابعالی و ادامه راهی که با آگاهی انتخاب کرده‌ام و آن را برای کمک به روند آزادسازی کشورم، مفید می‌دانم.

من گمان می‌کنم پایان ۳۰ سال همکاری و درس‌آموزی از آن استاد بزرگوار، فرصت مناسبی است که پیوند رسمی خویش با شما را منقطع و در کنار میلیون‌ها ایرانی، آرزومند سربلندی شما در ادامه راهتان باشم. واحدی در بخش دیگری از این نامه با تاکید بر اعتقاد خویش مبنی بر جداسازی دین و حکومت، آورده است: «اعتقاد من به براندازی کامل حکومتی است که به نام دین بر پا شده است».

خشم آمریکا از دور زدن تحریم‌های ایران

خبرگزاری «رویترز» نوشت: دولت آمریکا با ادعای اینکه کشتی‌های ایرانی همچنان از پرچم‌های سایر کشورها به منظور تلاش برای فرار از تحریم‌های اعلام شده علیه این کشور استفاده می‌کنند، به صنعت دریایی هشدار داد.

بر اساس این ادعا، «سیرالئون» در غرب آفریقا جدیدترین نمونه کشوری بوده است که پرچم خود را به‌ نفع یک کشتی تحت کنترل خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران پایین آورده است؛ خطوط کشتیرانی ایران به بهانه دخالت در برنامه ادعایی تسلیحاتی ایران در فهرست سیاه آمریکا قرار گرفته است. در ادامه این خبر آمده است: دولت آمریکا اعلام کرده است مقامات بندری باید مراقب ثبت‌نام دروغین کشتی‌ها و پرچم‌های ساختگی آنها باشند.

شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی نیز پیش‌تر در گزارشی به پیش‌دستی ایران در پیدا کردن راه‌های دور زدن تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپایی پرداخت و مدعی شد شرکت ملی نفتکش ایران به منظور اجتناب از تحریم‌های اتحادیه اروپایی، نام و پرچم نفتکش‌های خود را تغییر داده است. بی‌بی‌سی نوشت: تهران پیش از این، چنین روشی را برای اجتناب ناوگان تجاری خود از تحریم‌ها اجرا کرده بود.

بر اساس این گزارش، ۲ سال پیش، زمانی که تحریم‌هایی علیه خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اعمال شد، این کشور ناوگان خود را تحت نام‌های انگلیسی با پرچم‌های جزیره مالت، قبرس و هنگ‌کنگ دوباره ثبت کرد تا ارتباط خود را با شرکت‌های موجود در فهرست‌های سیاه پنهان کند.

برگزاری دادگاه تجدیدنظر خبرنگار محلی صداو سیما در باکو

نخستین جلسه دادگاه تجدیدنظر خبرنگار محلی صداوسیما که به اتهام واهی بازداشت شده است، به ریاست قاضی عابد عابدین بی‌اف روز پنجشنبه در دادگاه تجدیدنظر باکو برگزار شد. مدت این دادگاه کمتر از ۵‌دقیقه طول کشید و قاضی با تاکید به اینکه نخستین جلسه برای آشنایی است، اعلام کرد جلسه بعدی دادگاه تجدیدنظر دوم آگوست

(۱۲ مرداد) برگزار خواهد شد. آنار قاسملو، وکیل آنار بایراملی نیز با اشاره به بی‌گناه بودن موکلش تاکید کرد: ما درخواست آزادی بایراملی را دادیم و امیدواریم دادگاه با عدالت برخورد کند.

روزنامه تهران امروز:

روح المینی: روز شماری می کنیم دادگاه قربانیان کهریزک برگزار شود

عبدالحسین روح الامینی پدر یکی از قربانیان حادثه کهریزک در حاشیه سومین سالگرد قربانیان این حادثه در جمع خبرنگاران گفت: پیگیری های صورت گرفته در خصوص پرونده کهریزک هنوز ادامه دارد و در مراسم هفته قوه قضائیه که در مشهد برگزار شد بنده گلایه هر سه خانواده را در خصوص رسیدگی به پرونده سه قاضی کهریزک خدمت رهبری و مقامات قضایی رساندم ولی درباره اظهارات محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه در خصوص قرار داشتن پرونده مرتضوی در وضعیت ابهام اظهار داشت : بهتر است در این خصوص از خود ایشان سوال کنید، زیرا بنده کارشناس سیاسی نیستم .

روح الامینی خاطر نشان کرد: خانواده های این سه قربانی گلایه خود از بخش آخر رسیدگی به پرونده این سه قاضی را به مقامات قضایی و رهبری اطلاع دادند و ما امیدواریم در آینده نزدیک دادگاه برگزار شود.

وی تصریح کرد: روز شماری می کنیم تا دادگاه رسیدگی به این پرونده برگزار شود.

دریافت غرامت جنگی از ایران!

عالیه نصیف ا زنمایندگان فهرست عراق آزاد از دولت این کشور خواست تا از ایران از تاریخ ارائه درخواست عراق به سازمان ملل برای توقف جنگ در سال ۱۹۸۲ غرامت دریافت کند.

وی در گفت و گویی مدعی شد: عراق در آن زمان درخواست توقف جنگ را مطرح کرد اما ایران جنگ را تا سال ۱۶۸۸ ادامه داد.

به گزارش روزنامه الدستور، نصیف با بیان اینکه درخواست ایران از عراق در پرداخت غرامت ۳۶ میلیارد دلاری مخالف قوانین بین المللی و امری کاملا مردوداست، ادعا کرد که این ایران است که باید به دلیل ادامه جنگ تا شش سال بعد غرامت پرداخت کند و این ایران است که باید بر اصل حسن هم جواری با عراق تکیه داشته باشد.

روزنامه قدس:

ساخت دو مستند درباره روحانی‌ها

سجاد کریمان مجد،مستند ساز کشورمان گفت: دو مستند را در دست تولید دارم. مستندی را به سفارش جشنواره «روحانی در قاب سینما» می‌سازم که در قم و تهران تصویربرداری می‌شود و درباره تأثیر و حضور روحانیون درجه اول کشور در مدیوم سینماست.

“نم”تهران را تعطیل می‌کند!

علی سعیدلو، معاون امور بین‌الملل رئیس جمهور از تعطیلی چند روزه شهر تهران در هنگام برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد “نم”خبر داد.

کلینتون از انفجار دمشق خبر داشت

انفجار تروریستی اخیر در سوریه چند روز پس از آن رخ داد که هیلاری کلینتون وزیرخارجه آمریکا از وقوع یک حادثه تکان دهنده که منطقه را به لرزه در خواهد آورد، سخن گفته بود.

یک هالیوودی‌ برای‌ ایرانیها فیلم‌می‌سازد

استاک فرانک، کارگردان سینمای هالیوود فیلمی از فاجعه ضدانسانی حمله سال ۱۳۶۷ ناو جنگی آمریکایی وینسنس به هواپیمای مسافربری ایران را می‌سازد.

بازهم وعده

والری لینارنکو، رئیس شرکت «اتم انرگو پرویکت» از شهر نیژنی نووگورود روسیه، در وعده‌ای تازه اعلام کرد که قرار است نیروگاه اتمی بوشهر در ماه اوت (مرداد و شهریور) با ۱۰۰درصد ظرفیت خود راه‌اندازی شود.

روزنامه جمهوری اسلامی:

حملات تند رئیس جمهوری موقت دولت یمن علیه ایران

* عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری موقت دولت انتقالی یمن، در یک سخنرانی تلویزیونی حملات تندی علیه ایران مطرح کرد.

وی با متهم کردن ایران به فعالیت‌های جاسوسی در یمن تهدید کرد که درصورت ادامه این رفتار دولت ایران قطعاً هزینه آن را خواهد پرداخت. اظهارات منصور هادی درپی ادعای مقام‌های امنیتی این کشور مطرح می‌شود که خبر از دستگیری یک ایرانی به اتهام جاسوسی و ورود با گذرنامه جعلی به یمن داده‌اند.

چندی قبل، سفارت آمریکا در یمن نیز مدعی فعالیت‌های جاسوسی ایران در یمن شده بود. این ادعاها با هدف مشغول کردن اذهان عمومی به مسائل خارجی و به فراموشی سپردن مطالبات انقلابی مردم یمن مطرح می‌شود.

گریه مبارک برای مرگ معاون خود

* حسنی مبارک، رئیس جمهوری مخلوع مصر که در بیمارستان زندان طره بسر می‌برد، با آگاه شدن از مرگ عمر سلیمان، معاون خود به شدت گریه کرده و پس از نیم ساعت از هوش رفت.

روزنامه الیوم السابع نوشت: حسنی مبارک از طریق زیرنویس تلویزیون مصر از خبر مرگ سلیمان آگاه شد و بهت و حیرت او را فرا گرفت زیرا عمر سلیمان حافظ اسرار او بود. مبارک از سخن گفتن با پزشکان امتناع کرده و از آنها خواست اتاق او را ترک کنند.

پس از آن مبارک با صدای بلند شروع به گریه کرده و این موجب شد تا پزشکان به وی داروهای آرامبخش تزریق کنند و به این ترتیب وضعیت جسمانی و روحی مبارک به شدت رو به وخامت گذاشت.

ژنرال عمر سلیمان، معروف به مرد آهنین مبارک روز پنجشنبه در بیمارستان کلیوند آمریکا بطرز مشکوکی مرده است.

احتمال انتخاب دکتر نصر فرید وائل به عنوان شیخ الازهر

* خبرهای رسیده از مصر حاکی از تصمیم مرسی برای ایجاد تغییرات در مناصب شیخ الازهر و مفتی کل مصر و دادستان کل است.

بنابه گفته برخی منابع آگاه، محمد مرسی با توجه به رفتار دکتر احمد الطیب، شیخ کنونی الازهر که حسنی مبارک او را نصب کرده و از اعضای حزب حاکم در رژیم سابق و از مخالفین اخوان المسلمین و حزب آزادی و عدالت به شمار می‌رود. شیخ الازهر برخی اشخاص را که با اخوان المسلمین مرتبط بودند از شورای عالی علما اخراج کرد و در این باره با رئیس‌جمهور محمد مرسی مشورت نکرد، درحالی که چنین تصمیم‌هایی در گذشته توسط دستگاه امنیتی حکومت و با امضای رئیس‌جمهور اتخاذ می‌شد.

این احتمال وجود دارد که دکتر نصر فرید وائل مفتی سابق مصر به عنوان شیخ الازهر انتخاب شود. گفته می‌شود ممکن است این تغییرات به دکتر علی جمعه مفتی کنونی مصر هم کشیده شود.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.