اعلام جرم علیه علی مطهری

جام جم آنلاین: دادستان تهران از اعلام جرم علیه‌ «علی مطهری» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش ایسنا، عباس جعفری دولت‌آبادی در پایان چهاردهمین جلسه‌ی رسیدگی به پرونده‌ی بزرگ فساد مالی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در مورد اظهارات علی مطهری که چند وقت پیش در مجلس نطقی کرده بود، بخش‌هایی از نظر دادستانی مجرمانه تشخیص داده شد و دادستانی اعلام جرم کرده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این‌که صحبت‌های وی پیرامون چه موضوعاتی بوده؟ گفت: آن بخش از صحبت‌ها که بحثی از کاباره و … بوده است.

سیاست نقض غرض آمریکا

 روزنامه آتلانتیک چاپ لندن با انتشار مقاله ای سیاست دولت باراک اوباما در قبال برنامه صلح آمیز هسته ای ایران را در راستای اهداف رژیم صهیونیستی وموجب بن‌بست مذاکرات هسته ای یاد کرد.

این روزنامه نوشت: دولت آمریکا رئوس و محورهای پیشنهادی و شرایط خود در مذاکرات هسته‌ای با ایران را به شکلی تنظیم کرده و پیش می‌برد که با خواسته‌‌های لابی‌های طرفدار اسرائیل تناقضی پیدا نکند. اما یک چنین محدودیت‌هایی در شروط مذاکره و چهارچوب امتیازهای قابل مذاکره عملا نقض غرض است و مذاکرات را به بن‌بست می‌کشاند.                     

در این  مقاله آمده است: روی‌آوری آمریکا به جنگی دیگر و به خطر انداختن امنیت آمریکا به خاطر چند درصد رای بیشتر در انتخابات ریاست جمهوری روشی شرم‌آور و بحث‌انگیز است. اما شرم‌آور‌تر از این فضای سیاسی و انتخابات آمریکاست که در آن افکار عمومی و سیاستمداران یک چنین روش‌هایی را می‌پذیرند.

سردبیر «آتلانتیک» می‌افزاید: معضل اصلی مذاکرات و بحران هسته‌ای ایران ظاهرا غنی‌سازی اورانیوم با غلظت بیست درصد است که هنوز تا تولید اورانیوم تسلیحاتی فاصله زیادی دارد، اما در مذاکرات بغداد آمریکا و متحدان این کشور حاضر نشدند در برابر قطع این نوع غنی‌سازی‌ها در ایران تحریم‌ها علیه آن کشور را کاهش دهند.

ناتوانی آمریکا در برابرایران

“دونالد بایر” سفیر آمریکا در سوئیس گفت که ایالات متحده آمریکا با توجه به اقتصاد شکننده خود، گزینه نظامی علیه ایران را از دستور کار خارج کرده است.

 به گزارش پرس تی وی؛ سفیر آمریکا در مصاحبه با روزنامه سوئیسی “درباند” گفت: نرخ بیکاری آمریکا اکنون در رقم ۸٫۲ درصد باقی مانده و بدهیهای کلی این کشور از ۱۶ میلیارد دلار فراتر رفته است. پس در شرایط موجود هیچ کس به جنگ با ایران فکر نمی‌کند.

این دیپلمات آمریکایی ادامه داد: دموکراتها و جمهوری خواهان درباره کاهش بودجه نظامی کشور با هم هم عقیده اند پس در چنین شرایطی نباید انتظار آغاز جنگ دیگری را داشت.

بایر تصریح کرد با داشتن ۹۰۰ پایگاه نظامی در خارج از کشور، آمریکا در زمینه هزینه های نظامی در جهان رتبه نخست را دارد ولی این موضوع دیگر قابل پذیرش نیست.

جریان یتیم اصلاحات

یک کارشناس مسائل سیاسی، جریان اصلاحات را یتیم و بی صاحب خواند و گفت: متاسفانه رهبران اصلاحات هیچ گام جدی برای آینده این جریان برنداشته اند و صحبت ها و اظهار نظرهایی که بعضا داشته اند، بی هدف، بی برنامه، تفننی، باری به هرجهت و کلی گویی بوده است.
 
صادق زیبا کلام در گفتگو با مهر، با انتقاد از بی برنامگی و عدم اراده اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری ، اظهارداشت: اگر اصلاح طلبان قصد حضور در انتخابات را دارند لازم است که منسجم  و با برنامه باشند، اما متاسفانه تا به امروز عدم اراده در تصمیم گیری و بی برنامگی را در این جریان شاهد بودیم.
 
وی افزود: اظهارنظر چهره ها و شخصیت های اصلاح طلبان نشان می دهد که هیچ برنامه و تدبیری برای انتخابات نیاندیشیده اند و چهره هایی که به عنوان کاندیدای این جریان در رسانه ها مطرح شده اند، تا کنون کسی با آنان برای حضور در رقابتها صحبت نکرده و تنها در محفل های شخصی این بحث ها صورت گرفته است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.