اعلام جزئیات بازگشایی مدارس با ذکر وضعیت مناطق و شهرستان‌ها

ایسنا/لرستان از سوی مدیرکل آموزش و پرورش لرستان جزئیات بازگشایی مدارس استان اعلام شد.

 علیرضا نخعی دوازدهم شهریور در خصوص جزئیات بازگشایی مدارس لرستان، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهرهای استان را از نظر شیوع کرونا به سه رنگ سفید، زرد و قرمز تقسیم‌بندی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان چگنی، شهر سپیددشت و منطقه ویسیان دارای وضعیت سفید هستند، از این رو کلاس‌ها در مدارس این شهرها کاملا حضوری و با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه ۱۱ شهر استان دارای وضعیت زرد از نظر شیوع کرونا هستند، افزود: شهرستان‌های ازنا، بروجرد، پلدختر، دورود، کوهدشت، رومشکان و مناطق اشترینان، معمولان، سیلاخور، کوهنانی و طرحان زرد هستند، در این مناطق دانش‌آموزان گروه‌بندی شده و هر روز یک گروه در مدارس حضور پیدا می‌کنند.

نخعی بیان کرد: در مدارس مناطق زرد نیز پروتکل‌های بهداشتی به طور دقیق اجرایی خواهد شد، ضمن اینکه مدارس به طور مرتب ضدعفونی می‌شوند.

وی با بیان اینکه والدین حتما با مدارس در ارتباط باشند و از روز حضور دانش‌آموز از طریق پیام‌ها مطلع شوند، گفت: والدین روزهای پنج شنبه و جمعه حتما از مدرسه خبر بگیرند که آیا نوبت حضور فرزندشان روز شنبه است یا یکشنبه.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان ادامه داد: در مناطق زرد بخشی از آموزش به شکل حضوری و در کلاس‌های کم‌جمعیت و با زمان حداکثر هر کلاس ۳۵ دقیقه برگزار می‌شود، بخشی نیز از طریق شبکه شاد انجام می‌گیرد.

نخعی با اشاره به مناطق قرمز استان نیر تصریح کرد: ۹ شهر و منطقه استان شامل ناحیه یک و دو خرم‌آباد، منطقه زاغه، بیرانشهر، شهرستان‌های الیگودرز، الشتر، نورآباد، منطقه زز و ماهرو و منطقه کاکاوند از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی با تأکید بر اینکه در مناطق قرمز کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار نمی‌شود، گفت: در برخی مدارس روستایی و عشایری مناطق قرمز دارای جمعیت کم سه تا پنج نفر، برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانعی ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان اظهار کرد: در مناطق قرمز شورای مدرسه این اختیار را دارد که با توجه به شرایط حاکم وقتی تشخیص دهد خطری برای تهدید وجود ندارد، امکان برگزاری کلاس‌ها را به شکل حضوری با رعایت موازین بهداشتی دارد، چرا که ترجیح به برگزاری آموزش حضوری است.

نخعی با بیان اینکه سلامت دانش‌آموزان تعیین‌کننده نحوه برگزاری کلاس‌ها است، افزود: تمامی آموزش‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خواهد بود.

وی ادامه داد: در مناطقی که کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود، اطمینان کامل را از تضمین سلامت دانش آموزان داریم، با این وجود برخی اولیا بنا به دلایلی راضی به حضور فرزند خود در مدرسه نیستند، الزامی در این موارد وجود ندارد و به تشخیص آن‌ها احترام می‌گذاریم، اما تاکید داریم که مراقب آموزش مجازی فرزند خود و همچنین مراقب حضور آن ها در کلاس‌های شاد بوده و حتما با مدرسه در تعامل باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان خاطرنشان کرد: دانش‌آموزانی که علائمی از بیماری کرونا دارند و یا اینکه دارای بیماری زمینه‌ای هستند، به هیچ عنوان در مدارس حضور پیدا نکنند.

نخعی تأکید کرد: اولویت نخست ما سلامت دانش‌آموزان و دیگر اعضای خانواده آن‌ها و سپس موضوع تحصیل و پیشرفت آموزشی است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.