اعلام جزئیات محدودیت های کرونایی که از شنبه در کشور اجرا می شود

کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در اطلاعیه ای جزئیات محدودیت های کرونایی که از شنبه هفته آینده در کشور اعمال می شود را اعلام کرد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در اطلاعیه شماره ۳ کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ضمن تشکر از همکاری عموم مردم در  اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیتها که از اول آذرماه آغاز شد، آمده است: در طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیتها متناسب با سه وضعیت تعیین شده در شهرها(زرد، نارنجی و قرمز) تدوین شده است. از آنجا که از روز شنبه ۱۵ آذر تغییرات جدید حاصل خواهد شد لذا موارد ذیل جهت تنویر و اطلاع مردم، صنوف و آحاد جامعه اعلام میگردد:

۱- بر اساس تغییرات حاصله در وضعیت سه گانه شهرها از روز شنبه تعداد شهرهای زرد ۱۰۵ شهر، نارنجی ۲۷۹ شهر و قرمز ۶۴ شهر میباشد که لیست آن به پیوست این اطلاعیه برای آگاهی عموم جامعه منتشر میگردد.

۲- با توجه به محدودیتها و الزامات تعیین شده در “طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیتها” و با عنایت به تغییرات حاصله در وضعیت شهرها، محدودیتهای ذیل کماکان برقرار میباشد:

۱-۲- ممنوعیت ورود خودروهای شخصی باپلاک غیر بومی به شهرهای نارنجی و قرمز.

۲-۲- ممنوعیت ورود خودروهای شخصی پلاک بومی شهرهای نارنجی و قرمز به سایر شهرها.

۳-۲- منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ لغایت ۴ صبح در شهرهای نارنجی و قرمز با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر.

۴-۲- گروههای شغلی ۱ و ۲ در شهرهای نارنجی امکان فعالیت داشته که لیست آن به پیوست میباشد.

۵-۲- در شهرهای قرمز صرفاً گروههای شغلی ۱ مجاز به فعالیت میباشند.

۶-۲- ادارات و دستگاههای دولتی ضروری در شهرهای نارنجی، با تشخیص بالاترین مقام مسئول(در سطح ملی یا استان)نسبت به کاهش حضور تا یک سوم(۳/۱) کارکنان و دستگاههای غیرضرور تا یک دوم(۵۰ درصد) کارکنان فعالیت مینمایند.

۷-۲- دستگاههای ارائه دهنده خدمات ضروری و مرتبط با ماموریتهای اصلی و مدیریت شهری در شهرهای قرمز با تشخیص بالاترین مقام مسئول(ملی یا استانی)نسبت به کاهش حضور کارکنان خود تا پنجاه درصد(۵۰ درصد) و سایر ادارات غیر ضرور تا یک سوم(۳/۱) کاهش کارکنان فعالیت مینمایند.

۸-۲- برگزاری جلسات اداری در فضای سربسته شهرهای زرد حداکثر تا سقف ۳۰ نفر، در شهرهای نارنجی ۲۰ نفر و قرمز ۱۵ نفر، با رعایت دستورالعملهای ابلاغی، صورت میپذیرد.

۹-۲- کلیه مراکز آموزشی اعم از مدارس، دانشگاهها، موسسات آموزش عالی، آموزشگاه-های خصوصی، حوزههای علمیه در شهرهای زرد، نارنجی و قرمز تعطیل بوده و خدمات را به صورت غیر حضوری ارائه مینمایند.

۹-۲- برپایی نمازهای جمعه، مراسمهای مذهبی و آئینی در شهرهای زرد، نارنجی و قرمز کماکان امکانپذیر نمیباشد.

۱۰-۲- فعالیت مساجد صرفاً در شهرهای زرد بلامانع است.»

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.