اعلام جزئیات پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه صنعتی شریف

متقاضیان پذیرش دکتری بدون آزمون در رشته‌های تحصیلی دانشگاه صنعتی شریف تا تاریخ ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ فرصت دارند برای شرکت در این دوره نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

به گزارش ممتازنیوز، دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد در جهت حمایت از استعدادهای درخشان و در چارچوب ضوابط وزارت علوم از میان دانش‌آموختگان ممتاز دوره کارشناسی ارشد دانشگاه‌های کشور تعداد محدودی دانشجو در مقطع دکتری برای شروع به تحصیل در نیمسال اول ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به صورت بدون آزمون دانشجو پذیرش می‌کند.

طبق اعلام این دانشگاه متقاضیان دوره دکتری بدون آزمون دانشگاه صنعتی شریف تا ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ فرصت دارند مدارک ثبت نام خود را به صورت الکترونیکی در سایت این دانشگاه بارگذاری کنند.

داشتن مدارک کارشناسی در رشته‌های مرتبط با معدل حداقل  ۱۶ و داشتن مدرک کارشناسی ارشد در رشته مرتبط یا گواهی فراغت از تحصـیل تـا ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ بـرای دانشـجویان شاغل به تحصیل کارشناسی ارشد با معدل حداقل ۱۷ بدون نمره پایان نامه از جمله شرایط عمومی برای پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه صنعتی شریف است.

همچنین پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون دانشگاه صنعتی شریف در رشته‌های “شیمی”، “فیزیک”، “ریاضی”، “علوم کامیپوتر”، “مهندسی برق”، “عمران”، “مکانیک”، “دریا”، “هوافضا”، “صنایع”، “کامپیوتر”، “مواد و متالوژری”، “مهندسی شیمی”، “نفت”، “نانو فناوری” و “مهندسی سیستم‌های انرژی”، “مهندسی هسته‌ای”،”علوم اقتصادی” و “مدیریت ” صورت می‌گیرد.

ارسال تصویر کارنامه کارشناسی، کارشناسی ارشد، یک نسخه کامل از مقالات چاپ شده یا پذیرش شده در مجلات همراه با نامه پذیرش، یک نسخه از مقالات ارائه شده در کنفرانس‌های معتبر همراه با نامه ارائه، تصویر گواهی‌های افتخارات علمی و سوابق پژوهشی معتبر، تصویر مدرک زبان و ارسال فیش واریزی به مبلغ ۱۳۰ هزار تومان از جمله مدارک لازم برای تشکیل پرونده ثبت نام بدون آزمون دوره دکتری دانشگاه صنعتی شریف اعلام شده است.

برای پذیرش دانشجویان ممتاز در دوره دکتری بدون آزمون دانشگاه صنعتی شریف همچنین مدارکی اعم از گواهی رتبه آزمون سراسری کارشناسی زیر ۱۰۰، گواهی رتبه آزمون سراسری کارشناسی ارشد (اول تا سوم) در رشته، گواهی رتبه‌های تحصیلی اول تا سوم (دوره کارشناسی)، گواهی رتبه‌های تحصیلی اول تا سوم (دوره ارشد)، گواهی رتبه اول تا سوم در المپیادهای دانشجویی، گواهی مدال‌های طلا، نقره و برنز بین‌المللی در المپیادهای دانش‌اموزی، گواهی رتبه اول جشنواره خوارزمی جوان، رتبه اول تا سوم جشنواره بین‌المللی خوارزمی ، گواهی مدال یا رتبه در مسابقات بین‌المللی معتبر مورد تایید وزارت علوم،برگزیدگان مسابقات معتبر علمی بین‌المللی تیمی سخت افزار و نرم افزار و سایر دستاوردهای علمی و پژوهشی به تشخیص کمیته تخصصی مربوط به دانشگاه لازم است.

لازم به ذکر است، دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف نیازی به تهیه گواهی‌های رتبه یا گواهی فراغت از تحصیل ندارند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.