اعلام حمایت استانداری از خودرو خورشیدی «هاوین»دانشگاه آزاد قزوین

اعلام حمایت استانداری از خودرو خورشیدی «هاوین»دانشگاه آزاد قزوین

عصر خودرو : استاندار قزوین در دیدار با سازندگان خودروی خورشیدی «هاوین» گفت: از حمایت قانونی برای تداوم و توسعه کار دانشمندان و دانشجویان جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین که تولیدکننده خودروی خورشیدی «هاوین» هستند، دریغ نخواهیم کرد.

به نقل از ایسنا احمد عجم در ادامه اظهارکرد: ساخت خودروی خورشیدی «هاوین» دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین نمونه‌ای از ابتکارات و تراوشهای فکری جوانان و دانشجویان مستعد ایرانی است که باید با حمایتهای دولتی و غیردولتی تقویت شود.
وی افزود: در خصوص چگونگی تولید انبوه این محصول باید چاره‌اندیشی شود و زمینه تولید ملی این محصول علمی و تحقیقاتی را فراهم کرد.
استاندار قزوین از اعلام آمادگی استان برای حمایت قانونی از توسعه و ارتقای این حرکت علمی و ملی خبر داد و تصریح کرد: تولید این محصول محاسن و مزایای زیادی دارد که باید با جلب حمایت بخش‌های دولتی و غیردولتی زمینه توسعه آن را در سطوح ملی و منطقه‌ای ایجاد کنیم.
در ادامه دکتر موسی خانی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با ارائه گزارشی از تیم سازنده و محصول تولیدی گفت: خودروی خورشیدی «هاوین» توسط یک تیم ۹ نفره از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین ساخته شده که توانست با شرکت در مسابقات جهانی خودروهای خورشیدی در سال ۲۰۱۱ درکشور استرالیا مقام هفدهم جهانی و رتبه اول در خاورمیانه و آسیای غربی را به خود اختصاص دهد.
وی افزود: در این مسابقات ۴۴ تیم از ۲۷ کشور جهان شرکت داشتند و مرحله بعدی مسابقات در سال ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد.
خودروی خورشیدی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین پس از دانشگاه تهران دومین خودروی خورشیدی ساخته شده در بین دانشگاه‌های کشور است.

دوشنبه ۲۷ شهریور   ۱۵:۵۴


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.