اعلام خبرها دستاوردهای علمی نیروی دریایی در روز ۷ آذر

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار حبیب الله سیاری در حاشیه مراسم افتتاح بزرگترین گشت دریای در جمع خبرنگاران با
 اشاره iبه جایگاه ایران در پیش و بعد از انقلاب در حوزه علوم و فنون دریایی، افزود: امروزه هیچ پروژه و تصمیمی در منطقه  نمی تواند بدون تاثیرگذاری مستقیم از ایران iبه مرحله اجرایی در آید.

فرمانده نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: وقتی در عرصه دریا حتی قادر iبه ساخت یک قطعه هم نبودیم ولی امروز قادر iبه ساخت ناو شکن هایی پیشرفته و مطابق با فناوری روز دنیا هستیم که تعداد کمی از کشورهای دنیا از این فناوری برخوردار می باشند.

به گفته وی در عرصه زیر دریا نیز حضور پر رنگی داریم iبه گونه ای که در این زمینه قادر iبه ساخت زیر دریایی هستیم که این نشات گرفته از توان کلی کشور است.

سیاری با اشاره iبه اینکه امروزه ایران در عرصه دریای آزاد حضور یافته، ادامه داد: این حضور تا ۱۰ سال پیش در کشور دیده نمی شد در حالی که  امروز iبه جایگاه جهانی دست یافته ایم.

وی iبه حمایت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی از گشت تحقیقاتی اقیانوس شناسی خلیج فارس و دریای عمان اشاره کرد و گفت: برای تسلط بر دریاها نیازمند داشتن اطلاعات علمی کافی از دریاها و اقیانوسها هستیم.

سیاری اضافه کرد: تا ۵ سال گذشته محدوده فعالیت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در خلیج فارس و تنگه هرمز و بخشی از دریای عمان بود ولی امروز این محدوده بسیار گسترده شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره iبه دستاوردهای تازه علمی این نیرو خبر داد و یادآور شد: دستاوردهای تازهی در حوزه دریایی عرضه شده است که خبرها آن در روز ۷ آذر ماه روز نیروی دریایی اعلام خواهد شد.

سیاری با تاکید بر اینکه نیروی دریایی یک علم است، افزود: از این رو ارتش جمهوری اسلامی از شرکتهای دانش بنیان و مراکز پژوهشی در بخش دریایی حمایت می کنند.

وی ادامه داد: تجهیزات متناسب با فناوری روز در نیروی دریایی بسیار مهم است بنابر این قطعا با شرکتها و موسسات علمی و پژوهشی ارتباط مستقیم خواهیم داشت.


MehrNews Rss Feed
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.