اعلام خطر می‌کنم/ روند مراجعین کرونا به‌شدت صعودی شده است

ایسنا/لرستان رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: روند مراجعین کرونا به‌شدت صعودی شده است.

محمد کاکاوند در جلسه شورای اداری شهرستان بروجرد که ظهر امروز هیجدهم اردیبهشت‌ماه در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: روند مراجعین به‌شدت صعودی شده است که این به عدم رعایت فاصله اجتماعی برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه اعلام خطر می‌کنم، تصریح کرد: هیچ‌چیز از نظر فاصله اجتماعی رعایت نمی‌شود و بعضی از مساجد نماز جماعت دارند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد خاطرنشان کرد: این روند افزایشی متأسفانه گریبان روستاهای بروجرد را نیز گرفته است که ما در شبکه بهداشت با همکاری نهادهای ذیربط در حال غربالگری و کنترل این بیماری هستیم.

کاکاوند اضافه کرد: برخی روستاها باید قرنطینه شوند، روستای جعفرآباد مورد کرونایی مثبت بسیاری داشته و ۱۰۰ درصد اهالی روستا تست شده و برای آنان نقاهتگاه احداث شده است.

وی بیان کرد: بیشترین آمار کرونایی در سنین ۲۹ تا ۵۵ سال که اگر سن مبتلایان بالاتر رود میزان مرگ‌ومیر ناشی از کرونا افزایش می‌یابد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد ادامه داد: مسئولین فقط در حدود اختیارات قانونی خود می‌توانند ورود کنند، از مردم خواهشمندیم که ما را یاری دهند.

کاکاوند عنوان کرد: ۶۴ هزار نفر در بروجرد غربالگری شده‌اند که البته آمار ویزیت ربطی به آمار شیوع ندارد.

وی اظهار کرد: روزانه ۱۳۰ تست در بروجرد انجام می‌شود که دقیق و بدون خطا بوده و در برخی از مراکز بهداشتی روزانه بیش از ۳۰۰ بیمار کرونایی تست و ویزیت می‌شوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد تصریح کرد: با راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در بروجرد تست‌گیری که انجام می‌شود، به تائید انستیتو پاستور از تست گیری مرکز استان دقیق‌تر است.

کاکاوند خاطرنشان کرد: خوشبختانه آمار فوتی‌ها نسبت به شیوع بیماری در بروجرد ۶ درصد بوده درحالی‌که این رقم در دنیا ۷ درصد است.

وی اضافه کرد: ۷ طرح عمرانی شبکه بهداشت آماده افتتاح بوده و همچنین سی‌سی‌یو پیشرفته بیمارستان امام(ره) نیز در حال راه‌اندازی است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد بیان کرد: ۱۵ دستگاه دیالیز نیز اضافه شده و ۲ دستگاه آمبولانس گرفته شده است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.