اعلام زمان آغاز دوره چهارم شوراها

۱۹خردادماه،

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز یکشنبه مصوب کردند که پایان دوره سوم شوراهای اسلامی و آغاز به کار دوره چهارم شوراهای اسلامی یک ماه پس از دوره یازدهم ریاست جمهوری خواهد بود.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، به سبب مصوبه مجلس همچنین عنوان قانون تجمیع انتخابات دوره پنجم شوراهای اسلامی با دوره یازدهم ریاست جمهوری مصوب ۱ /۳/ ۸۶ که در تاریخ ۲۸ /۲/ ۸۷ توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام تایید شده، به «قانون تجمیع انتخابات دوره چهارم شوراهای اسلامی با دوره یازدهم ریاست جمهوری» تغییر می‌یابد.

مجلس با ۱۵۲ رای موافق، ۶ مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۰۷ نماینده حاضر، کلیات این طرح و با ۱۵۹ رای موافق، ۵ رای مخالف و ۳ رای ممتنع، ماده واحده این طرح را به تصویب رساند.

پیش از تصویب این طرح، محمدجواد کولیوند نایب رییس کمیسیون شوراها اظهار کرد: پیش از این در قانون تجمیع انتخابات شوراها و ریاست جمهوری آمده بود که آغاز به کار دوره چهارم شوراها یک ماه پس از آغاز به کار دوره یازدهم ریاست جمهوری است.

این در حالی است که مصوبات دوره سوم شوراها تا ۲۴ خردادماه برای شهرداران لازم‌الاجراست و از ۲۴ خرداد تا ۱۲ شهریور شوراهای اسلامی نمی‌توانند مصوبه‌ای برای شهرداران داشته باشند.

وی در ادامه یادآور شد: برهمین اساس کمیسیون شوراها به این نتیجه رسید که ملاک آغاز به کار دوره چهارم شوراها، پایان دوره سوم خواهد بود.


مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.