اعلام زمان برگزاری آزمون استخدامی وزارت نیرو

۳۰م دیماه ،

علیرضا قاسمی پورافشار، معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو از استخدام حدود ۳۰۰۰ نفر در وزارت نیرو خبر داد. وی گفت: با توجه به خروج ۱۰۲۴۳ نفر در طول برنامه چهارم و پیش بینی خروج ۶۰۲۱ نفر در طول برنامه پنجم، درمجموع ۱۶۲۶۴ نفر در طول دو برنامه خروج نیروی انسانی داریم. وی گفت: این میزان حداقل نیرویی است که وزارت نیرو می تواند استخدام کند و البته نیاز ما بیش از این است. وی تصریح کرد: در اردیبهشت ماه امسال مجوز به کارگیری ۳۰۰۰ نفر از طریق آزمون توسط وزارت نیرو گرفته شده است که از این بین، ۲۰۰۰ نفر در مشاغل فنی و تخصصی با مدرک دانشگاهی و ۱۰۰۰ نفر در مشاغل کارگری در قالب ماده ۱۲۴ قانون مدیریت خدمات کشوری با مدرک دیپلم به کار گرفته می شوند.

وی با بیان اینکه این آزمون روزهای ۱۰ و ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار می گردد، گفت: ثبت نام شرکت در آزمون روزهای ۸ تا ۱۷ بهمن ماه جاری از طریق پایگاه اینترنتی به نشانی www.azmoon-niroo.ir انجام می گردد و مطابق برنامه زمانبندی، تا اردیبهشت ماه سال ۹۲ سه برابر نیاز در اجرای قانون برای انجام آزمون دانش مهارتی (مصاحبه) دعوت می شوند.

وی گفت: بر اساس قانون اصلاح بند (و) ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه، ۳۰ درصد آزمون های عمومی متعلق به خانواده شهدا و ایثارگران است که جذب ۲۵ درصد سهم مذکور بدون آزمون و از طریق معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران صورت می گیرد. برای فرزندان شهدا، جانبازان بالای ۲۵ درصد و آزادگان بالای یک سال اسارت با معرفی بنیاد شهید آزمون برگزار نمی شود. پنج درصد دیگر نیز مربوط به جانبازان پایین تر از ۲۵ درصد و سایر ایثارگران و رزمندگان است که از طریق آزمون و رقابت در بین خودشان صورت می گیرد. همچنین سه درصد از سهم استخدامی به معلولان واجد شرایط تعلق می گیرد که در بین خودشان به رقابت می پردازند. وی یادآور شد: نخبگانی که بتوانند حد نصاب لازم را کسب و در بین ظرفیت اعلام نتایج سه برابر مجوز استخدامی قرار گیرند، در آزمون دانش مهارتی (مصاحبه) امتیازی برای آنان در نظر گرفته می گردد.


استخدام ها | آگهی استخدام | استخدام
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.