اعلام مناطق آسیب‌پذیر تهران در برابر زلزله

جام جم آنلاین: در حالی که کارشناسان نسبت به جدی بودن وقوع زلزله تهران هشدار می‌دهند، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به جزئیات نوسازی بافت‌های فرسوده شهر تهران گفت: ‌مناطق ۱۲، ۱۰، ۹ و ۱۱ که مناطق تهران قدیم محسوب می‌شود به دلیل شبکه معابر، نفوذ ناپذیر و نیازمند توجه ویژه است.

علیرضا جعفری در گفت‌و‌گو با ایلنا، با بیان این که از سال ۸۵ تاکنون ۲۰ درصد از بافت فرسوده را نوسازی کردیم و این در حالی است که در این مدت درصدی به بافت‌های فرسوده شهر افزوده شده است، افزود: ‌متاسفانه ساختمان‌های نوساز ما مقاوم نیست، اگر بخواهیم میزان مقاومت ساختمان‌ها را در برابر زلزله ارزیابی کنیم باید خسارت‌های ناشی از این حادثه را بدانیم.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: بسیاری از ساختمان‌های ما به دلیل نداشتن پایداری و ایستایی در زمان زلزله تخریب می‌شود، البته خسارت ناشی از زلزله به دلیل نبود دسترسی و امکان ارائه خدمات امداد و نجات بعد از زلزله بحث دیگری است چرا که معابر شهر باریک و تنگ است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این که مناطق جنوب تهران در برابر زلزله آسیب‌پذیر است، گفت: ‌مناطق ۱۷، ۱۰، ۱۲، ۱۱، ۱۶، ۱۵، ۱۸ و بخشی از مناطق ۱۳، ۷، ۱۴ و ۸ به دلیل وجود بافت‌‌های ناپایدار در برابر زلزله آسیب‌پذیر است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.