اعلام موجودیت جنبش مقابله با عریانگری در سینمای ایران/احتمال تجمع دانشجویان در اعتراض به پوشش زننده یک بازیگر

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

«جنبش مقابله با عریانگری در سینمای ایران»، ضمن اعلام موجودیت خود، در بیانیه ای حضور دور شأن نیکی کریمی در فستیوال ابوظبی را تأییدی بر لطمات وارد شده توسط امارات نسبت به تمامیت فرهنگی و ارضی کشور و اهانتی آشکار به هویت بانوان ایرانی دانست.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، متن بیانیه صادره از سوی این جنبش به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم
با صلوات بر محمد و آل محمد(ص) و استعانت از ساحت حضرت ولی عصر(عج)، گفتنی است خوشایندمان نبود که در بدو فعالیت این جنبش خود جوش مردمی، با گلایه از قصورات فرهنگی، در مورد برخی جسارت های وارده از سوی تعدادی هنرمندان مصطلح در نظام مقدس اسلامی، لب به سخن بگشاییم؛ اما بنا بر اقتضای اهداف جنبش، سکوت در مورد چنین فاجعه و لطمه ای به تمامیت فرهنگی و ارضی کشور را جایز شرعی و عرفی نمی دانیم.


لذا بدینوسیله با اعلام اعتراض و محکوم نمودن پروژه تخریب ساحت مقدس حجاب که معادل عصمت نبوی در اسلام عزیز از آن یاد شده، و اهانت به هویت والای زن ایرانی شایان ذکر است، پروژه جولان چشم سبزها و تقویت حرفه ای برخی از چهره های شاخص زن در سینما، جریان هدفدار اپوزوسیون ضد نظام می باشد که از سال ها پیش کلید خورده و قصور در برخورد قاطع با آن، به قیمت جریحه دار شدن وجاهت عمومی زن ایرانی در اذهان جهانی تمام خواهد شد.


حضور بازیگر باسابقه ایرانی، خانم نیکی کریمی با پوششی منافی عفت و عزت زن ایرانی، در کشوری که با ناسیونالیسم کور عربی، یک پایگاه ایرانی ستیزی در منطقه به شمار می رود و در مساله مناقشه در مورد نام خلیج همیشه فارس، همچنین چند مورد دیگر، آسیب هایی را به تمامیت ارضی و ملی ایران اسلامی وارد ساخته، بی شک هم صدایی با دشمنان تمدن ایرانی و نظام جمهوری اسلامی ایران است.


ضمن تأکید مجدّد بر محکومیت این جریان ضد ملی و ضد اسلامی، از مراجع ذیربط و مسئول تقاضا دارد به منظور حفظ کیان سینمای اسلامی و جلوگیری از عادی سازی این دست رفتارهای توهین آمیز از بازگشت این چهره هنری به خطا رفته، به خاک کشورمان ممانعت نموده و یا حداقل با صدور حکم ممنوعیت برای وی ارادت خود را به ساحت دین مبین اسلام و نظام اسلامی بار دیگر اثبات نمایند.


حسبنا الله و نعم الوکیل
دبیرخانه جنبش مقابله با عریانگری در سینمای ایران

برخی از تشکل های دانشجویی و فعالان این عرصه در گفتگو با رویداد از احتمال برگزاری تجمع اعتراض آمیز نسبت به هنجار ستیزی نیکی کریمی در نوع پوشش طی برگزاری جشنواره فیلم ابوظبی، خبرداده اند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.