اعلام میانگین کشته‌های تصادفات رانندگی در ایران

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: میانگین کشته‌های تصادفات رانندگی در کشور به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه از میانگین آسیا کمتر شده است.

به گزارش ایسنا، سردار اسکندر مومنی روز دوشنبه در مراسم ” بازدید وابستگان نظامی ۳۵ کشور جهان از مرکز مانیتورینگ پلیس راهور ناجا”، با اشاره به اینکه سالانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در تصادفات رانندگی در دنیا کشته می‌شوند، گفت: سهم ایران از این رقم حدود ۲۰ هزار نفر است.

وی با اشاره به کاهش قابل توجه کشته‌های تصادفات رانندگی طی سالهای گذشته در ایران، تاکید کرد: بر این اساس در حالی که شش سال قبل به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه ۲۳ نفر در جاده‌های کشور کشته می‌شدند، این رقم هم اکنون به ۸،۱ نفر کاهش یافته است.

رییس پلیس راهور ناجا به آمار سازمان بهداشت جهانی در این خصوص اشاره کرد و گفت: هم اکنون در جهان به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه ۷،۶ نفر در تصادفات رانندگی کشته می‌شوند که این رقم در آسیا به طور متوسط ۱۱ نفر است و ایران توانسته است به میانگین کشته‌های تصادفات جهان نزدیک شده و از میانگین آسیا نیز جلو بیفتد.

وی جلب مشارکت و همکاری مردم، اصلاح و کارامد کردن قانون راهنمایی و رانندگی و استفاده از فناوری‌های نوین را به اقدام اصلی پلیس در پنج سال گذشته برای کاهش کشته‌های تصادفات رانندگی عنوان کرد و گفت: هم اکنون بیش از ۱۰ میلیون دانش آموز و ۸۰۰ هزار معلم و تمام گروه‌های مرجع در خصوص کاهش حوادث رانندگی با پلیس همکاری می‌کنند.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به اصلاح قانون راهنمایی و رانندگی در سال گذشته گفت: بر این اساس با کمک تجربیات سایر کشورها این قانون به صورت کارآمد تصویب شد و در عین حال که قانون جدید تسهیل کننده ترافیک است، برای متخلفان نیز نمره منفی به همراه دارد که بر این اساس باید گفت که این قانون جزو پیشرفته‌ترین قوانین راهنمایی و رانندگی جهان محسوب می‌شود.

وی به استفاده از فناوریهای نوین بویژه سیستم‌های هوشمند و مکانیزه در پلیس راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۴۰ درصد از جاده‌های کشور تحت پوشش دوربین‌های پلیس است و تمام خودروها در تمام ساعات شبانه روز مورد بررسی توسط این دوربین‌ها قرار گرفته و علاوه بر سرعت لحظه‌ای، سرعت متوسط تردد آنها نیز در جاده‌ها توسط این سیستم‌های هوشمند کنترل می‌شود.

رییس پلیس راهور ناجا به مرکز مانیتورینگ پلیس راهور ناجا اشاره کرد و گفت: بزرگترین مرکز کنترل ترافیک کشور دی ماه سال گذشته با حضور رییس جمهوری افتتاح شد که بر این اساس این مرکز یکی از بزرگترین مراکز کنترل ترافیک جهان محسوب می‌شود.

وی به عملیات ترافیکی در اجلاس سران جنبش عدم تعهد در پایتخت اشاره کرد و گفت: بزرگترین عملیات ترافیکی جهان با حضور نمایندگان ۱۲۰ کشور دنیا در تهران و با کمک مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور انجام شد و تمام ترددها در این خصوص از طریق این مرکز مورد کنترل قرار گرفت.

رییس پلیس راهور ناجا در پایان خاطر نشان کرد: پلیس با سه رویکرد جلب مشارکت مردمی، اجرای صحیح قانون و استفاده از فناوریهای نوین مصمم به ارتقای انضباط و ایمنی ترافیک است، اعلام آمادگی کرد که پلیس ایران آماده است تا تجربیات خود را در این خصوص در اختیار سایر کشورهای جهان قرار داده و از تجربیات کشورهای موفق نیز در ارتقای وضعیت آمد و شد در کشور استفاده کند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.