اعلام میزان وام مسکن به دانشجویان ساکن خوابگاه‌های دولتی و غیردولتی

اعلام میزان وام مسکن به دانشجویان ساکن خوابگاه‌های دولتی و غیردولتی

پورتال دانشگاهی به نقل از ایسنا: قائم مقام رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، ‌تحقیقات و فناوری از اختصاص وام مسکن به دانشجویان ساکن در خوابگاه‌های غیر دولتی دارای مجوز از صندوق رفاه دانشجویان برای نخستین بار خبر داد.

گودرزی افزود: پرداخت وام مسکن به دانشجویان مشروط به اسکان آنها در خوابگاه‌های غیر دولتی دارای مجوز از صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم است.

به گفته وی نرخ اجاره‌بهای خوابگاه‌های غیر دولتی نیز با نظارت دانشگاه و تعاونی خوابگاه‌داران غیر دولتی و با تایید صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تعیین می‌شود که در این میان با توجه به مکان و کیفیت، هزینه خوابگاه‌ها متفاوت خواهد بود.

میزان وام مسکن خوابگاه‌های دولتی و غیردولتی

وی در خصوص میزان وام مسکن تصریح کرد: بر این اساس وام مسکن دانشجویان مجردی که در خوابگاه‌های غیر دولتی ساکن هستند ۱۰۰ هزار تومان و برای متاهلین شهر تهران تا ۳۰۰ هزار تومان،‌کلان شهرها تا ۱۸۰ هزار تومان و سایر شهرها نیز تا ۱۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص هزینه اجاره‌بهای خوابگاه‌های دولتی دانشگاه‌ها نیز گفت: نرخ اجاره‌بهای این خوابگاه‌ها نیز به صورت میانگین ماهیانه ۲۰ هزار تومان خواهد بود.

وی افزود: همچنین ۱۰ درصد کل دانشجویان خوابگاه‌های دولتی هر دانشگاه با تایید معاونت دانشجویی می‌تواند از وام خوابگاهی استفاده کنند و بعد از اتمام تحصیل هزینه آنرا بپردازند.

قائم مقام رییس صندوق رفاه دانشجویان همچنین اعلام کرد: همچنین به دانشجویان ساکن در خوابگاه‌های غیر دولتی نیز از امسال یارانه تغذیه پرداخت می‌شود و دانشجویان روزانه ساکن در خوابگاه‌های غیر دولتی می‌توانند از یارانه شام، ناهار و صبحانه که به دانشگاه پرداخت می‌شود، بهره‌مند شوند.

وام مسکن دانشجویی

 

خوابگاه‌های دولتی

 

خوابگاه‌های غیردولتی

 

خوابگاه دانشجویی

 

خوابگاه


پورتال اخبار دانشگاهی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.