اعلام میزان تسهیلات وام دانشجویی از سوی صندوق رفاه دانشجویی

در سال تحصیلی جدید میزان تسهیلات وام دانشجویی به دانشجویان از سوی صندوق رفاه دانشجویی مشخص شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ کیوان مرادیان، رئیس صندوق رفاه دانشجویی صبح امروز در نشست خبری که در سالن همایش های صندوق رفاه دانشجویی برگزار شد طی سخنرانی گفت: در سال ۹۲-۹۱ تحصیلی حدود ۳هزار میلیارد ریال انواع وام با پیش بینی منابع قطعا در بین دانشگاه ها توزیع می شود.

وی افزود: برای نخستین بار قبل از سال تحصیلی جدید میزان اعتبارات به دانشگاه ها اعلام شد تا دانشگاه ها با برنامه ریزی دقیق این اعتبارات را دریافت کنند.

مرادیان تصریح کرد: تا تاریخ حداکثر ۱۰آبان ۹۱ متقاضیان واجد شرایط انواع وام ها را معرفی و در آذر ماه وام به حساب واریز می شود.

وی خاطر نشان کرد:‌ البته استثناهایی در پرداخت اعتبارات برای وام ها وجود دارد چنانچه وام هایی همچون وام ضروری وام حوادث و یا وام ودیعه مسکن از جمله وام هایی هستند که براساس اعتبارات اعلام شده در نیمه اول آذر ماه تمام می شود.

* افزایش ۶۰درصدی وام دانشجویی
مرادیان در ادامه گفت:‌با توجه به رشد و پیشرفت علمی امسال شاهد افزایش اعتبارات و تسهیلات به دانشگاه ها هستیم چنانچه در سال گذشته ۱۸۳ میلیارد تومان انواع وام در بین دانشگاهیان توزیع شده و هم اکنون با ۶۰درصد افزایش به ۳هزار میلیارد ریال رسیده است.

وی افزود: با توجه به تأکیدات وزیر علوم باید این مقدار اعتبارات به ۱۰۰درصد برسد.

مرادیان به افزایش سرانه انواع وام ها اشاره کرد و اظهار داشت: در خصوص افزایش سرانه انواع وام ها قرار است که در حد ضروریات دانشگاهی باشد که حداقل آن در دوران دانشجویی به دانشجویان آسیبی نرساند.

وی اظهار داشت: در سال ۸۸ و ۸۹ سرانه وام دانشجویی بین ۹۰تا ۱۰۰هزار تومان و به صورت ماهانه ۲۰ هزار تومان بوده که هم اکنون به صورت ماهانه ۷۵ هزار تومان و ترمی ۳۷۵ هزار تومان افزایش داشته است که البته عمده این وام ها به دانشجویان دولتی اختصاص می یابد.

مرادیان خاطرنشان کرد:‌ سرانه وام مسکن برای دانشجویان مجرد قبلا ۲۰هزار تومان بوده که هم اکنون به ۱۰۰هزار تومان و در ترمی به ۵۰۰هزار تومان افزایش رسیده است.

چنانچه البته دانشجویان متأهل هم اکنون ماهانه ۱۰۵ هزار تومان و  ترمی ۵۲۵ هزار تومان و متأهل دارای فرزند به طور متوسط در ماه ۳۰هزار تومان و در ترمی ۱۵۰ هزار تومان افزایش رسیده است که در حالت کلی دانشجویان متأهل ۶۷۵هزار تومان با وام ۳۰۰هزار تومانی مسکن دریافت می کنند. /ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.