اعلام میزان خسارت زلزله بوشهر

۲۷فروردین۱۳،

به گزارش نوساز به نقل از خبرنگار مسکن خبرگزاری دانشجویاان ایران (ایسنا) عزیز‌الله مهدیان اظهار کرد: در شهرهای زلزله‌زده استان بوشهر ۳۱۹۴ واحد مسکونی خسارت دیده‌ است.

وی افزود: مراحل تجهیز و تامین اعتبارات برای بازسازی واحدهای آسیب‌دیده این شهر در حال انجام است و تلاش می‌شود تا زمان مساعد‌ بودن شرایط جوی در این منطقه کار بتون‌ریزی انجام شود.

مهدیان دربارهٔ‌ی پرداخت تسهیلات به زلزله‌زدگان بوشهر، گفت: این تسهیلات مبلغ ۱۵میلیون تومان به علاوه حداقل دو میلیون تومان وام بلاعوض از سوی دولت است.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کل واحد‌های نوسازی شده سال قبل را به ۷۷ هزار و ۴۳۶ واحد اعلام کرد.

وی با اشاره به خساراتی هم‌چون سیل و زلزله در سال قبل، گفت: از مجموع ۷۷ هزار واحد آسیب دیده ۸۶ هزار و ۹۲۰ واحد در بخش روستایی در این حوادث آسیب دیدند که تاکنون بازسازی ۲۸ هزار واحد تمام شده و مراحل بازسازی ۱۸هزار واحد در حال انجام است و تامین اعتبار مابقی واحد‌ها هنوز اعلام نشده است.

مهدیان با اشاره به زلزله خراسان جنوبی نیز افزود: ۲۰۰۰ واحد روستایی در این زلزله آسیب دیدند که تاکنون حدود ۵۰۰ واحد بازسازی شدند و مابقی آنها در حال بازسازی می باشند.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به آغاز فاز دوم بازسازی واحد‌های مسکونی مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی، گفت: در این زلزله ۱۵ هزار واحد خسارت جزئی داشتند که طی سه ماه بازسازی آنها انجام شد.

وی افزود: در پایان فصل کاری در آذرماه قبل، بیش از ۱۰هزار واحد ساختمان تکمیل، بیش از ۱۲ هزار واحد سقف‌کاری و بیش از ۱۱ هزار واحد شیب‌بندی و عایق‌بندی شدند.

مهدیان دربارهٔ میزان تسهیلات در نظر گرفته شده برای این واحد‌ها گفت: تاکنون ۱۸ هزار قرار‌داد پرداخت تسهیلات در بخش روستایی با بانک‌ها منعقد شده است.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.