اعلام ناخرسندی از گزارش حقوق بشر وزارت خارجه انگلیس در دیدار “سایمون گس”با”مدیرکل غرب اروپا”

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

در دیدار “گس”و مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه کشورمان،ناخرسندی ایران از گزارش حقوق بشر وزارت خارجه انگلیس و اقدام خزانه‌داری این کشور در روزآمد کردن تحریم علیه برخی مقامات کشورمان اعلام شد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای‌؛ سایمون گس مدیرکل سیاسی وزارت امورخارجه انگلیس که بامداد روز دوشنبه در صدر هیأتی به منظور رایزنی و تبادل نظر با مقامات کشورمان در خصوص موضوعات دوجانبه ، منطقه ای و بین المللی وارد تهران شده بود،با مقامات وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

در دیدار سایمون گس با مدیرکل غرب اروپای وزارت امورخارجه،طرفین در خصوص آخرین تحولات روابط دوجانبه شامل وضعیت فعلی سفارتخانه ها،کارکنان،خدمات رسانی کنسولی به ایرانیان مقیم بریتانیا و تسهیل کارکرد روان سفارتخانه ها مذاکره و روند بهبود تدریجی مناسبات دو کشور را مرور کردند.

مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه در این دیدار مراتب ناخرسندی کشورمان را از گزارش حقوق بشر وزارت خارجه انگلیس و همچنین اقدام وزارت خزانه داری این کشور برای روزآمد کردن فهرست تحریم علیه برخی مقامات کشورمان به طرف انگلیسی اعلام کرد و اینگونه اقدامات را مغایر با حسن نیت در بهبود روابط دو کشور دانست.

طرف انگلیسی نیز در این ملاقات ضمن ارائه توضیحاتی در این خصوص ، مشکلات پیش روی بازسازی و بازگشایی سفارت آن کشور در تهران را مطرح و پیگیری کرد.

مدیرکل سیاسی وزارت خارجه انگلیس همچنین با مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکا و عباس عراقچی معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه دیدار و درخصوص موضوعات بین المللی از جمله مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای ۱+۵ که وی نیز مسئولیت کشورش در این گروه را بر عهده دارد ، تبادل نظر کرد.

سایمون گس در آخرین مرحله از گفتگوهایش با مقامات وزارت امور خارجه ، در دیدار با حسین امیرعبدالهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه در خصوص تحولات خاورمیانه به تبادل نظر پرداخت.

مدیرکل سیاسی وزارت خارجه انگلیس در پایان سفر خود به کشورمان ، دوشنبه شب تهران را به مقصد لندن ترک کرد.

گفتنی است؛علاوه بر وزرای خارجه و هیأت های پارلمانی ، مدیران کل سیاسی اغلب کشورهای عضو اتحادیه اروپایی نیز طی سه ماه گذشته برای پیگیری مسایل مربوط به روابط دوجانبه ، منطقه ای و بین المللی سفرهایی به تهران داشته اند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.