اعلام نظر دربارهٔ تنوع عیارطلا تا ۱۵ روزدیگر

۲ م دیماه ،

بینا- رییس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا، جواهر و نقره استان تهران اعلام کرد که کارگروهی متشکل از نمایندگان دولت و بخش خصوصی دربارهٔ پیشنهاد تنوع بخشی به عیار تولیدی طلا در کشور اظهارنظر می‌کنند.
به گزارش بینا، عبادالله محمدولی افزود: قرار است کارگروهی متشکل از نمایندگان سازمان استاندارد، سازمان حمایت، اتحادیه تولیدکنندگان طلا و جواهر و اتحادیه کشوری طلا و جواهر ظرف ۱۰ تا ۱۵ روز آینده نظر کارشناسی خود را دربارهٔ ایجاد تنوع در عیار طلای تولیدی در کشور اعلام کنند.
وی با بیان این‌که کارگروه همین هفته نیز جلسه دارد، افزود: پس از اعلام نظر این کارگروه و در صورت مثبت بودن این نظر پیشنهاد تدوین استاندارد عیارهای مختلف طلا به شورای عالی استاندارد ارسال می‌شود.
رییس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا، جواهر و نقره استان تهران با بیان این‌که ایجاد تنوع در عیار طلا هم به نفع مصرف‌کنندگان وهم تولیدکنندگان است، اظهار کرد: با این کار فضای کسب و کار در صنعت طلا و جواهر نیز به کلی تغییر خواهد کرد.
محمدولی با اشاره به این‌که در سال ۱۳۸۶ نیز چنین پیشنهادی مطرح شده بود، افزود: ما اعتقاد داریم که تنوع عیار در بازار طلا باید همیشگی باشد نه فقط برای یک دوره خاص.
وی تصریح کرد: سال قبل که بازار طلا و جواهر وارد رکود می‌شد، این رکود ظرف یکی دو ماه به اتمام می‌رسید اما امسال دوره رکود بازار طلا و جواهر طولانی شده است که ایجاد تنوع عیاری می‌تواند به این رکود پایان دهد.
به گزارش ایسنا، انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا، جواهر و نقره استان تهران پیشنهاد ساخت مصنوعات طلا را در عیارهای ۴، ۹، ۱۴ و ۱۷ مطرح کرده است. این در حالی است که رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر مدعی شده که کاهش عیار طلا کیفیت آن‌را پائین می‌آورد.
رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران هم با ایجاد تنوع عیاری در ساخت مصنوعات طلا مخالفت کرده است. به تازگی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در اظهاراتی تند اعلام کرد که “تا من هستم، نمی‌گذارم عیار طلا به زیر ۱۸ کاهش پیدا کند”
در همین حال رییس سازمان ملی استاندارد ایران هم در گفت‌وگو با ایسنا از بررسی پیشنهاد تدوین استاندارد طلا با عیار کمتر از ۱۸ خبر داده و گفت در صورتی که محاسن طلای کمتر از ۱۸ عیار بیشتر از معایب آن باشد، استاندارد این محصول تدوین می‌شود.
فریدون بلغاری، مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران هم گفت که در کشورهای دیگر طلا با عیارهای ۱۰، ۱۲ و ۱۴ تولید وعرضه می‌شود و مانند کشور ما این کالا با عیار بالا عرضه نمی‌شود.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.