اعلام همکاری دستگاه‌های اجرایی برای کمک به آسیب‌های نخاعی

در جلسه‌ای که به ریاست معاون درمان در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد نمایندگان دستگاه‌های اجرایی کشور از اعلام آمادگی خود برای کمک رسانی به پیشگیری و درمان آسیب‌های نخاعی خبر دادند.

به گزارش سرویس سلامت ایسنا، در این جلسه نمایندگان وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف ضمن ارائه نقطه نظرات خود در خصوص چگونگی کمکشان به بحث پیشگیری و درمان آسیب های نخاعی در کشور، اعلام آمادگی کردند نسبت به جلب همکاری سازمان خود برای برگزاری دومین جشنواره حمایت طلبی و پیشگیری از آسیب‌های نخاعی و همچنین فرهنگسازی در این زمینه حداکثر تلاش خود را انجام دهند.

بنا بر این گزارش، رتبه اول بار بیماری‌ها و عمر از دست رفته در ایران آسیب‌های نخاعی است که بیشتر این آسیب‌ها در تصادفات جاده‌ای رخ می‌دهد.

این گزارش حاکیست در ادامه این جلسه دکتر امامی رضوی با اعلام اینکه هدف ما حمایت طلبی تمام سازمان‌های دولتی، غیردولتی و مردم نهاد برای کاهش بار بیماری‌های نخاعی در کشور است، گفت: تمام کارهایی که انجام و اعلام آن موجب فرهنگسازی در این زمینه شود مهم است و سازمان صدا و سیما در این جهت نقش بی بدیلی دارد.

وی افزود: ما هر چقدر در این زمینه صحبت کنیم باز هم کم است زیرا فقط یک فرد ضایعه نخاعی دیده می‌داند که این قشر از چه مشکلاتی برخوردار می شوند. وقتی یک فرد آسیب نخاعی می‌بینید هم خودش، هم خانواده و اقوام و هم جامعه را درگیر می کند. بنابراین تا می توانیم باید برای پیشگیری از این آسیب تلاش کنیم.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.