اعماق اقیانوس ها کمتر از حد انتظار تیره هستند+عکس

براساس تحقیقات وجود باکتری bioluminescent بطورغنی در موجودات وجود دارد از خود سیگنال و نورکه منتشر می کنند.

به گزارش خبرنگار دانش های روز باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاریANSA ایتالیا بخش علم و تکنولوژی، اعماق اقیانوس ها تیره هستند، و اعتقاد بر این بود نور رنگی تولید شده توسط حیوانات چشمک می زند که در آنجا ساکن هستند.
 
این کشف اکسپدیشن تا ۷۰۰ متر در زیر آبهای عمیق باهاما صورت گرفته است.به علاوه حیواناتی که در اعماق زندگی می کنند مشخصات تخصصی در درک رنگ ها و احتمالا وجود یک کد که توسط آن مواد غذایی بر اساس رنگ تشخیص می دهند.
 
جانسون سونک از دانشگاه دوک در کارولینای شمالی گفت:” این اتفاق در عمق حدود ۲۰۰ متر بسیار معمول است.”
 
وی توضیح می دهد : پرتاب هنگامی صورت می گیردکه بدن به کف اقیانوس برخورد می کنند ودر زمین پیچیده شده و همه چیز در دست انداز آب است.”
 با این حال، در تعداد کمی از مردم، بررسی کرده اند که این زیستگاه از راه دور و نامهربان است.  
 
این گروه به بررسی کرده اند که امکان حضور باکتری bioluminescent وجود دارد ،و بررسی می شود در ته اقیانوس قادر است چه مقدار نور تولید کند.  
 
محققان کشف کردند که این حیوانات نسبتا نادر هستند و bioluminescent بین آبی و سبز هنگامی که با موانع پلانکتون برخورد می کند، تولید نور بسیار رایج است.
 
 آنها همچنین دریافتند که شکارچیان آبهای عمیق در دید رنگ فوق العاده حساس هستند.

 
این گروه برای پیدا کردن آنچه به طور مداوم با کمی از نور چشمک می زند ، بین bioluminescent پلانکتون ها، مرجان ها و سنگ های پراکنده بر روی بستر گردش کرده و شگفت زده شدند.
 
 با این حال، جمع آوری شواهد نور تولید شده توسط باکتری bioluminescent مشکوک نیست.
 
آنها می گویند: “ما در منطقه ای که در آن جریان آهسته به اندازه کافی اجازه می دهد تا مجموعه ای باقی بماند، پدیده ای است که با این غواصی منطبق نیست.”  
 
این تیم تحقیقاتی نشان می دهد که تنها ۲۰ درصد از گونه های در حال عبور نور تولید نکنند./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.