اعمالمان خشتی برای خانه های آینده مان

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

، درست بود مرد بعد از سال ها رنج و تلاش حال دیگر نیاز به استراحت داشت و به همین سبب می خواست از کارش بازنشسته شود و مالککارش در عین ناخشنودی موافقت نمود ولی خواهش نمود تا در آخرین کارش خانه ای را بسازد و او پذریفت و معمار برای رسیدن به راحتی سریعتر و سود بیشتر ساخت خانه را با وسایل نامرغوب و با بی دقتی آغاز و به همان طور نیز به پایان رساند و کلید را به مالککار داد ولی اندکی بعد کلید را بازگرداند و گفت: این خانه هدیه ای برای تو، برای سال ها رنج و تلاش و این خانه باشد برای دستمزدهای عقب افتاده است معمار یکه خورد و سر در گریبان فرو برد.

در واقع اگر می دانست که خودش قرار است در این خانه بنشیند لوازم و مصالح بهتر و همه مهارتی که در کار داشت برای ساختن آن به کار می برد.

آری این داستان ماست.

ما زندگیمان را می سازیم، هر روز می گذرد، گاهی ما کمترین توجهی به آنچه می سازیم نداریم سپس در اثر یک اتفاق ناگهانی به خود می آییم و می فهمیم در همین ساخته ها زندگی می کنیم اما گاهی بازسازی آنچه ساخته ایم ممکن نمی باش.

دانشمندان معتقدند که: انسان در طول زندگیش به سناریوهایی که برای خود می سازد بازی می نماید و آنها اگر چه در حال حاضر سناریوهایی نامنظم و کم تاثیرند ولی در آینده همین سناریوها خانه ای می شوند برای زندگی آن شخص، که اگر به درستی عمل نموده باشند خانه ای بسیارزیبا و مستحکم و اگر نادرست عمل نموده باشند خانه ای سست به همراه رنج و عذاب.

یک آسیب شناس اعلام نمود: ما داخل خودمان یک انگیزه ناآگاهانه برای از بین بردن خودمان داریم به طوری که که ما متوجه نمی شویم که با این اعمال چه خانه و کاشانه ای برای خود به ارمغان می آوریم به طور مثال اشخاصی که سیگار بدست گرفته اند نمی دانند در آینده سرنوشتی هولناک در پیش دارند.

گفتنی است، اسلام نیز رفتار انسان را به همین شکل تشبیه نموده و اعمال انسان را در این دنیا خشتی برای ساخت خانه اش در دنیا نهاده است و مردم به اعمال نیک اگر چه سود کمتری در حال حاضر برای آنان دارد تشویق نموده است./ز


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.