اعمال آبونمان ۹۰۰۰ریالی و پالس ۵۸.۷ریالی تلفن ثابت با وجود هم‌کدی استانی توسط مخابرات

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

فاطمه سامعی – فارس: روش مخابرات نشان می‌دهد که پس از دستور وزیر برای توقف موقتی افزایش تعرفه‌ تلفن‌ثابت و همراه،‌ مشترکان تلفن ثابت در استان‌هایی که پیش از ۲۹ مرداد هم‌کد شده‌اند، نباید توقع بازگشت تعرفه داشته باشند. دستور از این پس اجرا می‌شود.
 
 
محمود واعظی وزیر تازه ارتباطات و فناوری اطلاعات در اولین اقدام خود، دستور داده تعرفه‌های تازه تلفن ثابت و همراه که به تازگی از ۱۶ مرداد ۹۲ اجرا شده بود، تا بررسی بیشتر متوقف شود تا در حق مشترکان و اپراتور اجحافی صورت نگیرد.
 
روز ۲۹ مرداد معاون شرکت مخابرات ایران از دریافت ابلاغیه رگولاتوری مبنی بر توقف هم‌کدی خبر داد و گفت: در اجرای هم‌کدی در سایر استان‌ها با توجه به ابلاغیه رگولاتوری، فعلا دست نگه داشته می‌شود.
 
براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، اگر مخابرات استانی را هم‌کد کند (حذف کدهای بین‌شهری) می‌تواند ماهیانه ۹۰۰ تومان آبونمان (اشتراک هم‌کدی) بگیرد و باید تعرفه هر پالس را به ۴۴٫۷ ریال بازگرداند.
 
مخابرات نیز با پیروی از بخش اول این مصوبه در ازای اجرای هم‌کدی در هر استان، مبلغ ۹۰۰ تومان آبونمان ماهیانه از مشترک اخذ می‌کند.
 
اما بخش دوم مصوبه را اجرا نمی‌کند. زیرا معتقد است تعیین قیمت خدمات انحصاری به عهده شورای رقابت است که تعرفه پالس یکی از مصداق‌های آن است.
 
بنابراین بازگشت تعرفه هر پالس به ۴۴٫۷ ریال را باور ندارد. در نتیجه مصوبه شورای رقابت و تعرفه هر پالس ۵۸٫۷ ریال این شورا را اجرا می‌کند.
 
در هر حال، دو برداشت از دستور وزیر تازه وجود دارد، اول اینکه به مخابرات ابلاغ شده تا دریافت آبونمان ۹۰۰ تومانی و اعمال تعرفه ۵۸٫۷ ریالی پالس تلفن ثابت در استان‌های هم‌کد شده را متوقف کند که شامل استان‌های که پیش از این هم‌کد شده بودند، نیز می‌‌شود.
 
برداشت دوم این است که دستور وزیر به مخابرات ابلاغ شده تا از این پس استانی را هم‌کد نکند و در نتیجه از این پس در استان تازهی آبونمان ۹۰۰ تومانی را نگیرد و تعرفه را به هر پالس ۵۸٫۷ ریال افزایش ندهد.
 
معاون مخابرات با ارائه توضیح در این خصوص، تکلیف را روشن کرده است.
 
به گفته داوود زارعیان فعلا دیگر مخابرات هم‌کد سازی را در استان تازهی اجرا نخواهد کرد و در نتیجه آبونمان ماهیانه ۹۰۰ تومانی که مشروط به اجرای هم‌کدی بود، نیز در استان تازهی اخذ نخواهد شد.
 
زارعیان همچنین تاکید کرده که یکسان سازی کدهای مخابراتی تاکنون در استان‌های تهران، البرز، قم و مرکزی اجرا شده و نرخ مکالمات در این استان‌ها با پالس ۵۸٫۷ ریال محاسبه خواهد شد.
 
به این ترتیب رویکرد شرکت مخابرات، توقف اجرای هم‌کدی در استا‌ن‌های تازه است؛ ضمن اینکه در تمام استان‌های هم‌کد شده (به سبب اینکه قبلا هم‌کد شده بودند) همچنان آبونمان ۹۰۰ تومانی و تعرفه ۵۸٫۷ ریالی اخذ خواهد شد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.