اعمال تخفیف و معافیت برای صدور پروانه ساخت در شهرها و روستاهای مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی

معاون عمرانی وزیر کشور گفت: با همکاری شوراها و شهرداری ها در شهرها و روستاهای مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی، تخفیفات و معافیتهای لازم در هزینه های صدور پروانه که از طریق مصوبات شوراها مقرر خواهد شد.

 به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور مهندس حمیدرضا ارشاد منش که به همراه معاونان و مدیران حوزه شهرداری ها و دهیاری ها در مناطق زلزله زده آذربایجان به سر می برد با بیان مطلب فوق گفت: با توجه به بازدیدهایی که طی روزهای اخیر از مناطق آسیب دیده داشتیم در حال حاضر کار آواربرداری توسط شهرداری ها،‌وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و بخش خصوصی انجام می شود که مشارکت شهرداری ها در این زمینه بیش از سایرین به چشم می آید.
وی با اشاره به تشکیل هماهنگی و پشتیبانی شهرداری ها و دهیاری ها در وزارت کشور و تشکیل ستادهای استانی و شهرستانی در استانداری آذربایجان شرقی و فرمانداری های مربوطه جهت حمایت و پشتیبانی از مناطق زلزله زده افزود: با حضور نیروهای شهرداری ا ستان های همجوار استان آذربایجان شرقی در مناطق زلزله زده، پاکسازی این مناطق از زباله نیز صورت می گیرد.
ارشادمنش همچنین از واگذاری سه دستگاه ماشین آتش نشانی از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به شهرداری های اهر، هریس و ورزقان و همچنین در اختیار قرار گذاشتن سایر ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز نظیر کمپرسی، لودر، بکهولودر و ماشین حمل زباله از سوی شهرداری های استان های همجوار آذربایجان شرقی جهت تسریع در امر خدمات رسانی در مناطق زلزله زده خبر داد.
معاون عمرانی وزیر کشور همچنین با بیان اینکه دهیاری ها در مناطق آسیب دیده زلزله اخیر استان آذربایجان شرقی نقش به سزایی در ارایه خدمات سریع و به موقع به هموطنان نیازمند داشته اند، افزود: نزدیک بودن دهیاری ها به محل حادثه اعم از دهیاری های روستاهای زلزله زده و دهیاری های شهرستان همجوار و امکانات و تجهیزات مستقر دراین دهیاری ها نقش بسزایی درارایه خدمات داشته است.

وی همچنین گفت: از ساعت اولیه پس از زلزله امکانات و ماشی آلات عمررانی و خدماتی تمامی دهیاری های روستاهای اطراف آنها دراختیار هموطنان حادثه دیده بوده است و دهیاری ها اقدامات مختلفی شال ارائه اطلاعات اولیه سانحه دیدگان در روستاها مشتمل بر مجرومان و جان باختگان به ستاد مرکزی مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی حضور موثر در آمار برداری ، تدفین هموطنان عزیز از دست رفته، بازگشایی معابر و جمع آوری زباله ، دفن بهداشتی لاشه حیوانات و توزیع امکانات و تجهیزات و مایحتاج عمومی ارسال شده به منطقه داشته اند.

وی در ادامه گفت: مراسم کلنگ زنی ساخت اماکن آسیب دیده در دهستان محروم اسپراین از توابع تبریز در روز جاری انجام می شود که آواربرداری آن با همکاری اکیپ های اعزامی از شهرداری های تبریز ، آذر شهر ،  سردرود، اسکو و خسرو شاه و اداره کل راه و شهرسازی استان اتمام رسیده است.
معاون عمرانی وزیر کشور با اشاره به ضرورت ایجاد زیر ساخت های لازم در مناطق زلزله زده بویژه در حوزه های مدیریت شهری و روستایی، اظهار امیدواری کرد که با حمایت های دولت خدمت گذار و پشتیبانی شهرداری ها بویژه شهرداری های استان آذربایجان شرقی و استانهای همجوار وبهره گیری از ظرفیت های موجود درسطح کشور زمینه اسکان دائم وبازسازی مناطق زلزله زده پیش ازآغاز فصل سرما به نحو مطلوبی صورت پذیرد.
رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در خاتمه از مساعدت ها و تلاش های ویژه شهرداری های تبریز ، مرند، آذرشهر، سراب،میانه و شبستر، بخشایش، خسروشاه و حاجی شهر دراستان آذربایجان شرقی و همچنین شهرداری اردبیل،قم، اهواز، زنجان ، همدان و قزوین به مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی تشکر کرد./ف


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.