اعمال تفکیک جنسیتی مغایر با روح قانون است

فروردین ۱۴۰۳

یک قاضی گفت: یکی از بندهای اصل ۴۴ قانون اساسی، به شتاب بخشیدن رشد اقتصاد ملی اشاره دارد و این در حالی است که اعمال تفکیک‌های جنسیتی و محدودیت‌هایی از این دست برای زنان، سبب دور شدن آنها از بازار کار و محیط اجتماع می‌شود.

“عباس برزگر” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به بحث تفکیک و سهمیه‌بندی جنسیتی اظهار داشت: اعمال تفکیک جنسیتی نقطه قوت محسوب نمی‌شود و هیچ منفعتی برای جامعه در پی ندارد.

وی ادامه داد: در هیچ جای قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به اعمال تفکیک جنسیتی اشاره نشده و مطابق فرمایش امام خمینی(ره) اعمال این امر اصلا لزومی ندارد.

برزگر افزود: این نکته را در نظر داشته باشیم، که ما در ارزش‌ها و اصول انقلابی نمی‌توانیم، متعهدتر از امام راحل عمل کنیم، بنابراین اعمال این تفکیک‌ها و سهمیه‌بندی بین جوانان، هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد.

این قاضی در پایان، با اشاره به یکی از بندهای اصل ۴۴ قانون اساسی، که در ارتباط با شتاب بخشیدن به رشد اقتصاد ملی است، گفت: اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها در اثر تفکیک جنسیتی سبب می‌شود، در آینده نزدیک، دختران و زنان تحصیلکرده از بازار کار و به طور کلی از محیط اجتماع دور شوند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.