اعمال جراحی در عرصه بهبود بی اختیاری ادراری پیشرفت خوبی داشته

اردیبهشت ۱۴۰۳

اعمال جراحی در عرصه بهبود بی اختیاری ادراری و مدفوعی پیشرفت های مطلوبی داشته است، هرچند بی اختیاری ادراری درمان قطعی ندارد.

کوروش منصوری متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار علمی ممتاز نیوز، افزود: بی اختیاری ادراری درمان قطعی ندارد، اما باید دانست با روش هایی نظیر نورونیدبک، الکتروتراپی، ورزش های لگنی و شکمی می توان به درمان این بیماری کمک شایانی کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در ادامه اظهار داشت: در ابتلا به بی اختیاری ادراری عوامل متعددی نظیر ضربه و آسیب های اسکلتی، عضلانی، استرس، بیماری های زمینه ای دخیل می باشند که ممکن است فرد به صورت مقطعی به این مشکل مبتلا شود، به عنوان مثال :حاملگی با شلی عضلات بی اختیاری ادراری را سبب می شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار علمی ممتاز نیوز، مبنی بر شیوع این بیماری در زنان و مردان گفت: نمی توانیم آمار مشخصی از شیوع در مردان و زنان بدهیم، اما می توان گفت: میزان بی اختیاری ادراری در زنان شایع تر است، ولی بی اختیاری ادراری مردان از نوع نوروژنتیک، دیسک کمر است که می توان گفت نوع بدتری است.

منصوری گفت: در حوزه درمان بی اختیاری ادراری جراح مغز و اعصاب، زنان و زایمان، اورولوژی کلیه و مجاری ادراری  صاحب نظر می باشند، اما آنچه حائز اهمیت است این است که بدانیم با ارجاع به پزشک عمومی و تشخیص اولیه و بنابر صلاحدید پزشک عمومی باید به هرکدام از متخصصان مذکور مراجعه کنیم، ولی بهره گیری از اعمال فیزیوتراپی را در بهبود این عارضه حائز اهمیت دانست./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.