اعمال سلیقه غیرکارشناسی دست سینماگران را بسته است

جواد هاشمی :

نظر من بین المللی شدن جشنواره قرآنی آیات نقطه قوت جشنواره است؛ ایران کشور قرآن است و باید صدای خدا از این کشور به زبان عاشقان قرآن در گوش جهان بپیچد.

به گزارش هنرآنلاین ، سید جواد هاشمی، بازیگر، نویسنده و کارگردان سینما ، با اشاره به اینکه جشنواره ها محل تلاقی استعدادها و شکوفایی توانایی های علاقمندان حوزه های مختلف است، گفت: وجود جشنواره ها می تواند به باروری هرچه بیشتر استعدادهای ناشناخته کمک کند. فکر می کنم چه برای شرکت کنندگان جشنواره ‌های فرهنگی «آیات» و چه برای شنوندگان خبرها جشنواره، به شرط تبلیغات مناسب، این حرکات در بسط و گسترش فرهنگ قرآنی مفید و موثر باشد.

این کارگردان تئاتر همچنین در خصوص استفاده از ظرفیت سینما و تئاتر برای بیان مفاهیم قرآنی گفت: کارهای بسیاری انجام شده، اما کم است. شاید تعلل همکاران من برای رفتن به سراغ مفاهیم قرآنی، ترس از اعمال سلیقه های غیر کارشناسی اشخاصی است که خودشان را مفسر و دانای به مفاهیم قرآنی می دانند، اما از هنر سینما و تلویزیون چیزی نمی دانند و دخالت های آنان سبب کم کاری هنرمندان در عرصه فیلم سازی و مفاهیم قرآنی شده است.

وی در عین حال تصریح کرد: قرآن کتاب یگانه و بزرگی است برای همین کارهای کوچک در شان این کتاب آسمانی نیست. امیدوارم جشنواره «آیات» با ظهور کارهای فاخر برای کلام وحی و گسترش و ترویج مفاهیم قرآنی روبرو باشد که اگر این باشد حتما در محافل داخلی و خارجی اثرگزار خواهد بود.

هاشمی در خصوص بین المللی بودن این جشنواره نیز گفت: به نظر من بین المللی شدن جشنواره قرآنی آیات نقطه قوت جشنواره است؛ ایران کشور قرآن است و باید صدای خدا از این کشور به زبان عاشقان قرآن در گوش جهان بپیچد.
وی استقبال از این جشنواره را در گروی تبلیغات و و اطلاع رسانی مناسب دانست و گفت: نگاه بلند، تلاش فراوان، جوایز ارزنده، شکوه در برگزاری افتتاح و اختتام که ویترین جشنواره است، بدون تردید در توجه بیشتر به این جشنواره موثر است و سبب استقبال گسترده از آن می‌شود.

شایان ذکر است معاونت امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با همکاری نهاد های مختلف فرهنگی جشنواره های بین المللی قرآنی «آیات» را در دهه فجر و همزمان در۲۲ استان و ۲۲ کشور جهان، در قالب برنامه های فرهنگی و هنری برگزار می کند. علاقمندان می‌توانند جهت ثبت‌نام و ارسال آثار و همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق پایگاه اطلاع رسانی جشنواره به نشانی www.quranfestival.irمراجعه کنند.
 


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.