اعمال سیاست تعدیل نرخ ارز در پروژه های جدید وزارت نیرو

معاون وزیر نیرو از اعمال سیاست تعدیل نرخ ارز در قراردادهای جدید وزارت نیرو و همچنین حمایت از طرح هایی که مشمول تعدیل نزخ ارز نمی شوند خبر داد .

محمد بهزاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت : استفاده از ارز اتاق مبادلات ارزی برای پیمان کاران صنعت برق در اولویت۵  وزارت صنعت ،معدن و تجارت قرار دارد اما طبق دستور وزیر نیرو حمایت ها لازم از پیمانکاران انجام میشود.

وی افزود: با توجه به نوسانات ارزی  با ستاد تدابیر ویژه و اتاق مبادلات ارزی هماهنگ شده است تا از طرح هایی که در قراردادشان ارز پیشبینی شده ، حمایت شود.

بهزاد با بیان این که وزارت نیرو از محل صادرات برق سالیانه حدود امیلیارد دلار درآمد ارزی دارد اظهار داشت : با هماهنگی دولت از این ارز برای حمایت از بخش خصوصی و پیشبرد طرح ها نیز استفاده می کنیم .

معاون وزیر نیرو در ادامه افزود: قراردادهایی که بعد از این نوسانات ارز منعقد می شود حتما تعدیل نرخ ارز را در نظر می گیریم اما برای قراردادهای گذشته سیاست های حمایتی را در نظر گرفته ایم .

وی خاطرنشان کرد: با توجه به دستورات وزیر نیرو و همکاری سندیکای صنعت برق امیدواریم که در اجرا ئ پیشبرد طرح ها مشکلی نداشته باشیم ./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.