اعمال قیمت‌های جدید خودرو طی هفته آینده

اعمال قیمت‌های جدید خودرو طی هفته آینده

عصر خودرو : هفته گذشته قرار بود با تشکیل جلسه کمیته قیمت‌گذاری خودرو در سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، درخواست خودروسازان مبنی بر افزایش دوباره قیمت کارخانه‌ای برخی محصولات مورد بررسی قرار گیرد، این در حالی است که ظاهرا سازمان حمایت و خودروسازان به توافقاتی در این مورد دست یافته‌اند و نتایج این توافقات هفته آینده در لیست فروش خودروهای داخلی نمایان خواهد شد.

به نقل از دنیای اقتصاد گفته می‌شود خودروسازان توانسته‌اند با اسناد و مدارک خود سازمان حمایت را بابت صدور مجوز افزایش قیمت‌ها قانع کنند، اما اعمال قیمت‌های جدید به هفته آینده موکول شده است.
بر این اساس ظاهرا با افزایش قیمت بیشتر خودروهای داخلی موافقت شده، که در این بین می‌توان به تندر-۹۰ (محصول مشترک ایران‌خودرو و پارس خودرو) اشاره کرد. اگرچه ارائه درخواست به سازمان حمایت برای افزایش قیمت خودرو روال عادی خود را طی می‌کند، اما ظاهرا این بار قرار است قیمت خودروها در حد قابل توجهی افزایش یابند، به نحوی که برخی از منابع غیررسمی سخن از صعود چند میلیونی به میان می‌آورند. گفته می‌شود مسائلی مانند صعود نرخ ارز، رشد تورم و مشکلات ایجاد شده به دلیل اعمال محدودیت‌های بین‌المللی، دلایل اصلی موافقت سازمان حمایت با افزایش قیمت خودروهای داخلی به حساب می‌آیند.
سازمان حمایت همواره تاکید کرده که نسبت به افزایش قیمت خودروهای داخلی سختگیر بوده و تنها طبق اسناد و مدارک با درخواست خودروسازان در این مورد موافقت خواهد کرد و حال گویا دلایل شرکت‌های خودروساز به حد کافی قانع‌کننده بوده است. البته جدا از مسائل و مشکلاتی مانند نرخ ارز و محدودیت‌های بین‌المللی، سازمان حمایت به شکاف قیمت بازار و کارخانه خودروها نیز توجه کرده و گاهی به این دلیل مجوز افزایش قیمت می‌دهد. در حال حاضر اختلاف قیمت کارخانه و بازار خودروها بسیار زیاد شده و بعید نیست سازمان حمایت این موضوع را نیز در تصمیم خود مبنی بر افزایش قیمت‌ها لحاظ کرده باشد.

سه شنبه ۲۱ شهریور   ۱۰:۳۸


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.