اعمال مجازات انفرادی غیرقانونی است

۲۰اردیبهشت،

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس مطرح کرد:

ایران > حقوقی‌و قضایی– ممتازنیوز:
سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس گفت: در قانون تازه مجازات اسلامی موضوع انفرادی مطرح نشده و به محض ابلاغ قانون تازه، اعمال مجازات انفرادی برای زندانیان غیر قانونی است.

محمدعلی اسفنانی در گفت‌وگو با فارس در خصوص محاسبه یک روز انفرادی معادل ۱۰ روز حبس عادی گفت: نظر رهبری بر این بود که مجازات انفرادی معادل ۱۰ روز حبس عادی محسوب شود چرا که حبس انفرادی خود یک نوع شکنجه است و زندانی مجازاتی مضاعف را تحمل می‌کند.

وی افزود: ما در قانون تازه مجازات اسلامی چیزی به عنوان حبس انفرادی نداریم و علی القاعده به محض ابلاغ قانون تازه، اعمال مجازات انفرادی برای زندانیان غیر قانونی می‌شود.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به آیین‌نامه زندان‌ها گفت: در آیین‌نامه زندان‌ها، نحوه اداره زندان و محل استراحت، کار و خوراک و لباس زندانی مشخص شده و اگر فردی از سوی مسئولی به انفرادی منتقل شد و یا زندانبان وی را به انفرادی منتقل کند، این اقدام خلاف قانون است.

نماینده مردم فریدن در ادامه تصریح کرد: چه کسی که مستقیماً دستور نگهداری فرد در سول انفرادی را بدهد و چه کسی که زندانی را در انفرادی نگه دارد هر دو اقدام خلاف قانون انجام داده‌اند و تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.