اعمال محدودیت‌های گسترده اینترنتی در چین در وقت برگزاری نشست حزب کمونیست

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ شنبه ۲۰م آبان ۹۱،

کاربران اینترنتی در جریان یک هفته برگزاری نشست حزب حاکم کمونیست در این کشور با اعمال محدودیت دسترسی به موتور جست‌وجوگر گوگل و استفاده از “جی میل” مواجه شده‌اند و سرعت اینترنت در این وقت به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری پی.تی.آی، مقام‌های دولت چین به سبب برگزاری نشست حزب حاکم کمونیست کنترل و محدودیت خود را بر پایگاه اینترنتی‌ها و موتورهای جست‌وجوگر اینترنتی بیشتر نموده و سبب شده‌اند تا میلیون‌ها کاربر برای استفاده از وب پایگاه اینترنتی‌ها با مشکل مواجه شوند. علاوه بر این اعمال محدودیت‌های استفاده از اینترنت برای رسانه‌ها که مسئولیت پوشش دهی خبرها این نشست و تغییر رهبری دولت چین را برعهده دارند، گران همه شده است.

همچنین بسیاری از کاربران جی میل به استفاده از هاتمیل و یاهومیل روی آورده‌اند که البته امروز (شنبه) استفاده از این دو سرویس نیز مسدود شده است.

هنوز مشخص نمی باشد که چرا مقام‌های دولت پکن به این صورت اقدام به محدود نمودن استفاده از اینترنت و پایین آوردن سرعت آن نموده‌اند چرا که پیشتر نیز اقداماتی را برای محدود نمودن دسترسی کاربران به وب پایگاه اینترنتی‌های اجتماعی چون فیس بوک و توییتر صورت داده و وب پایگاه اینترنتی‌هایی را که فعالان تبتی از آن استفاده می‌کردند نیز مسدود نموده‌ بودند.

تعداد کاربران اینترنتی در چین از ۲۰ میلیون نفر سال ۲۰۰۱ به ۵۳۸ میلیون تن افزایش یافته است و دولت چین برای جلوگیری از استفاده نامناسب و سوء استفاده کاربران یک سیستم فیلترینگ بسیار پیچیده تعبیه نمود تا آن‌ها را به راحتی نتوانند به وب پایگاه اینترنتی‌های خارجی دسترسی داشته باشند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.