اعمال نظارت و بازرسی در اجرای مصوبه تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی

۳ م دیماه ،

50923.jpg

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور مصوبه تازه دولت دربارهٔ تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی را خبری خوش برای کارگران پیمانی دانست و اعمال نظارت و بازرسی در روند اجرای مصوبه را خواستار شد.

فتح الله بیات در گفت‌وگو با خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا گفت: این مصوبه یکی از خبرهای خوش جامعه کارگری مخصوصا کارگران پیمانی است که تازها ابلاغ شده و امیدواریم هرچه سریعتر عملیاتی شود.

وی ادامه داد: آن طور که شنیده‌ایم خوشبختانه موانع استخدام و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی در این مصوبه برطرف و سقف سابقه ۲۴ ماهه نیز برداشته شده است.

بیات افزود: قبلا به سبب مصوبه هیات وزیران در سال ۸۴ مقرر شد تا تمام نیروهای شرکتی تبدیل به وضعیت شوند ولی متاسفانه این مصوبه تاکنون عملیاتی نشده است هرچند که در بخش‌هایی از ادارات و شرکت‌ها به اجرا در آمد اما بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها از انجام آن سرپیچی کردند و مصوبه را به اجرا در نیاوردند.

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور در عین حال اعمال نظارت و بازرسی بیشتر در خصوص مصوبه اخیر را خواستار شد و گفت: اگر در جریان اجرای این مصوبه قدری نظارت و بازرسی صورت گیرد مثمرثمر و مفید فایده است مخصوصا برای نیروهای پیمانکار که سامان می یابند و از بلاتکلیفی و سردرگمی خارج می شوند.

بیات همچنین دربارهٔ ضمانت اجرای این مصوبه گفت: بخشی از مسئولیت اجرا و نظارت بر عهده استانداران گذاشته شده است البته اجرای مصوبات با دولت است ولی استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و زیرمجموعه‌های آنها باید به کمک بیایند و پیگیر موضوع باشند و مدیران و مسئولان شرکت‌های دولتی هم در این طرح وارد شوند و همکاری لازم را به عمل آورند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. amin:

    این بخشنامه که دولت گفته تبدیل وضعیت نیروهای حجمی شرکتی تبدیل به پیمانی و رسمی اداره آب و فاضلاب بندرعباس هنوز اجرایی نکرده و بهانه پشت بهانه براینکه پیمانکار حذف نشود چرا دولت بخشنامه ای را برا اجرا میگزراد یا قانونی برا اجرا ادارات دولتی جرات میکنن رو طرح دولت ن بیاورن الان همه کارگرها چشم انتضار اجرا این بخشنامه حقوق پنج میلیونی یا شش ملیونی با این گرونی کفاف زندگی کارگر ها با دو فرزند خانه اجاره ولی نیرو رسمی یا پیمانی با حقوق ماهی پانزده یا چهارده راحت زندگی میکنن

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.