اغلب خوانندگا یا از شجریان تقلید می کنند یا از ناظری!

۲۱فروردین۱۳،

مجید ناظم پور؛ محقق و نوازنده «بربط» (عود) که سال قبل دو آلبوم بداهه نوازی زیبای «فلسفه» و «حکمت» را روان بازار موسیقی کرد، این بار تصمیم دارد آلبومی دیگر با صدای خودش منتشر کند.

برترین مجله اینترنتی ایران

تماشا: مجید ناظم پور؛ محقق و نوازنده «بربط» (عود) که سال قبل دو آلبوم بداهه نوازی زیبای «فلسفه» و «حکمت» را روان بازار موسیقی کرد، این بار تصمیم دارد آلبومی دیگر با صدای خودش منتشر کند.

مجید ناظم پور در گفت و گو با شبکه ایران در این باره گفت: «مجموعه ای که ان شاءالله در روزهای آینده منتشر خواهد شد آهنگسازی، نوازدگی و خوانندگی اش برعهده خودم بوده است.»

وی افزود: «دلیل اینکه کارخوانندگی این اثر را خودم انجام داده ام این است که به نظرم آن فضایی که دوست داشتم در کار به وجود بیاید را تنها خودم می توانستم ایجاد کنم تا اینکه به خواننده دیگر بدهم که بخواهد یک رنگ تازه به کار من بزند و از آن فضایی که مد نظر من است خارج شود.»

مجید ناظم پور: اغلب خوانندگان ما یا از شجریان تقلید می کنند یا از ناظری!

آهنگساز آلبوم «حکمت» ادامه داد: «ضمن اینکه این فضاها به کار من نمی خورد به همین خاطر به نظرم رسید این کار را خودم بسازم و بخوانم تا آن فضایی که می خواهم ضبط شود.»

این نوازنده عود اظهار داشت: «با احترامی که برای همه خواننده ها قائل هستم اما متاسفانه واقعیت تلخی در خوانندگان به وجود آمده آن هم این که اغلب خوانندگان ما یا از شجریان تقلید می کنند یا از شهرام ناظری! بخش عمده ای از خوانندگان ما البته نه همه تقلیدکنندگانی از استاد شجریان و بخش عمده ای دیگر نیز از استاد شهرام ناظری تقلید می کنند. البته هیچ وقت کپی برابر اصل نیست.»
این آهنگساز تصریح کرد: «هدف از این کار، معرفی و در واقع ترانه سازی و تنظیم به شکل تخصصی برای ساز عود بوده است تا نشان بدهم اگر می خواهید ترانه یا تصنیفی برای این ساز بسازید باید به چه شکل عمل کنید. این بود که در درجه اول ترانه ها فضاهای مختلفی دارد.»

نوازنده آلبوم «فلسفه» افزود: «به طور کلی می توانم بگویم این کار خلاصه ای از زندگینامه خودم است و نام آن را مردی برای تمام فصول گذاشته ام.»

وی گفت: «هر قسمت از ترانه وحتی دکلمه اش را خودم نوشته ام و با صدای خودم است و هر کدام اذز آنها قسمتی از زندگی شخصی من است که به صورت موسیقی درآمده است.»

ناظم پور در پایان اظهار داشت: «این آلبوم تا دو هفته دیگر منتشر خواهد شد. در این کار از کسی کمک نگرفته ام، حتی کوبه هایش را هم خودم زده ام.»


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.