اغلب موارد پولیپ های روده با رژیم غذایی و ورزش مناسب قابل پیشگیری است

اردیبهشت ۱۴۰۳

یک متخصص گوارش و کبد گفت: اگرچه برخی از عوامل ابتلا به پولیپ های روده چندان قابل کنترل نیست، اما اغلب موارد این بیماری با راهکارهایی مانند رژیم غذایی و ورزش مناسب قابل پیشگیری است.

میثم صدرالهی متخصص گوارش و کبد در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: پولیپ روده نوعی بافت اضافی در داخل روده است که به سبب رشد بیش از اندازه سلول ها ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه ایجاد پولیپ روده می‌تواند خطر ابتلا به سرطان روده را افزایش دهد تصریح کرد: عوامل مختلفی در ایجاد پولیپ های رود نقش دارند که بسیاری از این عوامل با شیوه های زندگی در ارتباط می باشند.

صدرالهی افزود: پولیپ های روده در اغلب موارد هیچ گونه علامت خاصی ندارند و هنگامی بیمار متوجه آن می شود که بیماری پیشرفت کرده باشد.

وی یادآور شد: کم خونی، ضعف و خستگی می تواند از مهمترین علائم اولیه پولیپ روده باشد.

صدرالهی با اشاره به اینکه رژیم های غذایی نامناسب و عدم تحرک و فعالیت بدنی زمینه ساز ابتلا به بسیاری از بیماری ها و نارسایی ها است تاکید کرد: اگرچه برخی از عوامل ابتلا به پولیپ های روده چندان قابل کنترل نیست، اما اغلب موارد این بیماری ها با راهکارهایی مانند رژیم غذایی و ورزش مناسب قابل پیشگیری است.

وی خاطرنشان کرد: اغلب موارد ابتلا به پولیپ های روده در اشخاص بالای ۵۰ سال دیده میشود، به همین دلیل پیشگیری از این بیماری در اشخاصی که در سنین ۵۰ سال به بعد می باشند، اهمیت بسیار زیادی دارد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.