افاضلی:مربیان و مدیران باشگاه های فوتبال شرایط تیم ملی را درک کنند

هومن افاضلی روز پنجشنبه در پی انتقاد برخی مربیان و مدیران باشگاهی از برگزاری اردوهای تیم ملی افزود:همه کارشناسان،مربیان و مدیران باشگاهی هنگامی که قراراست ازتیم ملی حمایت شود خوب حرف می زنند، اما درعمل مقابل این تیم که برای ما اهمیت زیادی نیز دارد، موضع گیری می کنند.

وی با بیان اینکه روزهای فیفا بسیار محدود است و درسال کمتر از تعداد انگشتان ۲ دست فرصت برای تیم های ملی مهیاست، افزود: تمامی تیم های ملی برای این روز ها برنامه خاصی دارند و بدنبال هماهنگی بیشتر بین بازیکنان خود می باشند.

به گفته وی البته با توجه به عدم هماهنگی درکنفدراسیون فوتبال آسیا نمی توان همانند آن ها برنامه ریزی بلند مدت داشت،برهمین اساس شاید دراین زمان ها نتوانیم با تیم های بزرگ بازی داشته باشیم.

با این همه و به اعتقاد وی نباید به این راحتی از فرصت ها بگذریم و این زمان ها را به آسانی از دست بدهیم.

مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران درخصوص دیدار دیشب این تیم با تیم ملی تونس نیز گفت : به طور حتم این بازی برای ما اهمیت زیادی دارد ومی تواند به کادر فنی و بازیکنان تیم کمک زیادی کند.

دیدار دیشب تیم ملی ایران با تونس با نتیجه مساوی دو بردو خاتمه یافت.

تیم ملی در ادامه دیدارهای تدارکاتی پیش ازدیداربا لبنان یک دیداردوستانه نیز برابر اردن برگزار خواهد کرد، افاضلی درباره این دیدار نیز گفت: لبنان و اردن از نظر جغرافیایی بسیار به یکدیگر نزدیک هستند. تیم های ملی فوتبال این دو کشور هم تقریبا شببه به هم بازی می کنند و اردن حتی کمی قوی تر ازلبنان است برهمین اساس آن دیدارمی توند به کادر فنی کمک زیادی کند.

مربی اسبق تیم ملی درخصوص استفاده از بازیکنان دو رگه در تیم ملی و اینکه این مساله مورد اعتراض برخی از کارشناسان قرار گرفته است نیز گفت: بازیکنانی که امروز ‘کی روش’آنان را به خدمت می گیرد، سالیان سال زیر نظر مسوولان فدراسیون فوتبال قرارداشته اند به هرحال در زمان کنونی می توانند موردبهره برداری و استفاده قرار گیرند که این مهم نیز صورت گرفته است.

وی معتقد است این بازیکنان نیامده اند جای بازیکنان داخلی را تنگ کنند بلکه آمده اند به تیم ملی کمک کنند و پیش از هر چیز دیگری نباید فراموش کنیم این بازیکنان نیز ایرانی هستند.

وی که به شدت از دعوت این بازیکنان دفاع می کرد تصریح کرد: به طور یقین بازیکنانی که در تیم های اروپایی بازی می کنند شرایط بهتری نسبت به بازیکنان داخلی دارند وازسوی دیگر تجربه این بازیکنان برای بازی های بین المللی ازجوانان ما که تنها در لیگ های داخلی بازی کرده اند بیشتر است. پس چه دلیلی دارد از آنان درصورتیکه فاکتورهای لازم را داشته باشند استفاده نکنیم.

استفاده از بازیکنان دورگه و تعطیلی لیگ برتر به دلیل برگزاری اردو های تیم ملی اخیرا مورد اعتراض برخی از کارشناسان و مدیران تیم ها قرار گرفته است.

ورزشی.**۹۱۴۴**۱۵۹۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۹۱۳۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.