افتادگی دریچه قلب بیماری خطرناک تلقی نمی‌شود

نوشته شده در سرویس اخبار پزشکی ممتاز نیوز

 

یک متخصص قلب و عروق:

خبرگزاری ممتاز نیوز: یک متخصص قلب و عروق با بیان اینکه افتادگی دریچه قلب تا زمانی که موجب نارسایی نشود به عنوان بیماری خطرناک تلقی نمی‌شود گفت: این بیماری به هیچ وجه اکتسابی نبوده و بروز آن در برخی افراد به وجود زمینه های مادرزادی این بیماری بستگی دارد.

دکتر بابک حیدری اقدم درباره افتادگی دریچه قلب گفت: افتادگی دریچه قلب به خودی خود به عنوان یک بیماری خطرناک که نیاز به دارو‌ درمانی داشته باشد تلقی نمی‌شود زیرا تنها در صورتی مشکل خاصی برای فرد بیمار ایجاد می‌کند که منجر به  نارسایی شده باشد.

وی افزود: در گذشته شمار بسیاری از افراد جزو بیماران مبتلا به افتادگی دریچه قلب قرار می‌گرفتند اما امروزه با تغییر معیارهای تشخیصی این‌ آمار کاهش یافته و تنها ۲ الی ۳ درصد مردم جهان به این بیماری مبتلا هستند.

این فلوشیپ فوق تخصصی آرتروپلاستی در ادامه یادآور شد: افتادگی دریچه قلب تا زمانی که منجر به نارسایی نشده باشد دارای هیچ گونه علامتی نیست و ممکن است این بیماران به دلایل دیگری به پزشک مراجعه کنند و پزشک طی معاینات متوجه ابتلا فرد به این بیماری شود.

حیدری اقدم با بیان اینکه بیشتر افراد مبتلا به افتادگی دریچه قلب دارای سابقه خانوادگی این بیماری هستند گفت: این افراد از بدو تولد دارای این بیماری هستند اما  ممکن است با گذشت زمان و قرار گرفتن در موقعیت‌های استرس‌زا علائم این بیماری از قبیل تپش قلب، تنگی نفس در هنگام فعالیت و درد قفسه سینه در حین فعالیت در آنها بروز پیدا می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: اگر نارسایی قلبی بسیار شدید نباشد به افراد توصیه می‌شود که ورزش و فعالیت ملایم داشته باشند اما اگر نارسایی بسیار شدید داشته باشند باید فعالیت‌ها تحت نظارت پزشک انجام شود.

این متخصص قلب و عروق در پایان خاطرنشان کرد: این بیماری به هیچ وجه اکتسابی نبوده و بروز آن در برخی افراد به وجود زمینه های مادرزادی این بیماری بستگی دارد.

انتهای پیام/

باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. Konisko:

    The abiilty to think like that shows you’re an expert

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.