افتتاحیه‌ای که اختتامیه خوانده شد

۱۸فروردین۱۳،

روز جمعه افتتاحیه نمایشگاه عکس خیام در خانه هنرمندان برگزار شد اما به سبب اینکه این افتتاحیه همراه با اعلام برگزیدگان جشنواره بین‌المللی خیام بود یک افتتاحیه و اختتامیه با هم ترکیب شد تا امکان بازدید از نمایشگاهی که تازه افتتاح شده است در هاله‌ ابهام خبری باشد.

به گزارش خبرنگار تجسمی هنرآنلاین جمعه شانزدهم فروردین ۹۲ نمایشگاه و رونمایی از کتاب و DVD جشنواره بین‌المللی عکس خیام ۲۰۲۴ در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

جشنواره بین‌المللی عکس خیام اولین جشنواره بین‌المللی ایرانی زیر نظر فیاپ و PSA است. داوری ۱۵۲۰۰ عکس این جشنواره نیز با شرکت ۲۳۵۴ عکاس از ۷۶ کشور دنیا در بهمن ماه انجام شد.

در این مراسم که با حضور مهمانانی از سفارت خانه‌های کشور‌های شرکت کننده، عکاسان و پیشکسوتان عکاسی در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد، ضمن گشایش نمایشگاه از کتاب و DVD جشنواره نیز رونمایی شد و به این ترتیب جشنواره با اعلام اسامی برگزیدگان به کار خود خاتمه داد اما در واقع  نمایشگاه این جشنواره که در آن ۱۵۰ عکس برگزیده جشنواره خیام وجود دارد، با نمایش در سالن‌های بهار، تابستان و زمستان کار خود را آغاز کرد.

جمشید حقیقت شناس در گفت و گو با خبرنگار هنرآنلاین در این باره گفت:از آنجا که در کشور ما بر خلاف همه جای دنیا معمول است که اسامی برگزیدگان را در اختتامیه اعلام می‌کنند برای همین این اشتباه پیش آمده که اختتامیه این جشنواره برگزار شد در حالیکه ما در افتتاحیه نمایشگاه تصمیم گرفتیم مانند باقی جشنواره‌های معتبر اسامی برگزیدگان را اعلام کنیم.

گفتنی است کتاب نمایشگاه به تمامی شرکت کنندگان اهدا خواهد شد. همچنین DVD جشنواره به تمامی راه یافتگان جشنواره اهدا خواهد شد. شرکت کنندگان می‌توانند برای دریافت کتاب خود در تاریخ‌های زیر به خانه هنرمندان ایران واقع در تهران، خیابان انقلاب، انتهای خیابان موسوی (خیابان فرصت) مراجعه نمایند. روزهای ۱۷ تا۲۶ فروردین ساعت ۱۷ – ۱۹ .

انتهای پیام/۳۱


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.