افتتاح اولین آزمایشگاه تخصصی تشخیص مواد مخدر در خراسان رضوی – اخبار اجتماعی

رئیس اداره مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی خبر داد:

نخستین آزمایشگاه تشخیص مواد مخدر استان توسط فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی افتتاح شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از  پایگاه خبری پلیس، نخستین آزمایشگاه تخصصی تشخیص مواد مخدرنیروی انتظامی خراسان رضوی در سومین روز از هفته نیروی انتظامی با حضور سردار بهمن امیری مقدم فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی به بهره برداری رسید.
در مراسم افتتاح این آزمایشگاه سرهنگ محمد علی صادقی رئیس اداره مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: پس از ابلاغ صورت گرفته از سوی فرماندهی، طی یک ماه امور مربوطه انجام گرفت و توانستیم با آموزش کارشناسان شیمی در مهلت مقرر شاهد افتتاح آزمایشگاه باشیم.
سرهنگ صادقی تاکید کرد: شناسایی انواع مواد مخدر مکشوفه جهت پی گیری پرونده در دادسرا و شناسایی مسیر ترانزیت مواد از جمله اهداف راه اندازی این آزمایشگاه بوده است.
وی افزود: با شناسایی دقیق مواد و مشخص شدن محل آن به شهر ها می توانیم هوشیاری لازم را جهت برخورد های قاطعانه به دست آوریم.
رئیس اداره مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی تصریح کرد: با وجود این آزمایشگاه درصد خلوص مواد به نانو گرم کاهش می رسد و حداکثر زمان تشخیص مواد به ۴۸ ساعت کاهش می یابد که این امر تاثیر زیادی بر کاهش هزینه ها خواهد داشت.
سرهنگ صادقی افزود: این آزمایشگاه به زودی به دستگاه های FTIR تجهیز خواهد شد که در این صورت می توان درصد وجود مواد را در حدی کمتر از نانوگرم هم تشخیص داد. سرهنگ صادقی با بیان اینکه همزمان با این آزمایشگاه ۱۰ آزمایشگاه دیگر هم در سطح کشور به بهره برداری خواهد رسید از آمادگی این آزمایشگاه جهت ارائه خدمات به سایر استانهای مجاور خبر داد./ف


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.